کد خبر 1284708
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

دیزل ژنراتورها امروزه یه یک منبع تامین  برق اضطراری و تقویت کننده برق تبدیل شده­اند و علاوه بر شرکت­ها و کارگاه­های صنعتی برای تامین برق دائم،  حتی برای تامین برق اضطراری ساختمان­های مسکونی و اداری نیز مورد استفاده قرار می­گیرند.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که؛ دستگاه دیزل ژنراتور ، متشکل شده از بخش و قسمت های مهمی است که هر کدام به تنهایی دارای نوع و قیمت های مختلفی هستند که بسته به نیاز و بودجه شما میتواند انتخاب شود و روی قیمت دیزل ژنراتور اثر داشته باشد. همه ما می­دانیم که دستگاه­های معتبر تنها در فروشگاه­های معتبر به فروش می­رسند بنابراین برای خرید یک دستگاه مولد و تقویت کننده برق باید به سراغ معتبرترین فروشگاه عرضه کننده این دستگاه بروید.

در برخورد با این مطلب بسیاری از افراد پرسش­های مختلفی از قبیل اینکه دیزل ژنراتور خوب و متناسب با نیاز خود را چطور باید تشخیص بدهیم؟! فروشگاه معتبر برای فروش این دستگاه کجاست؟! چطور باید چنین فروشگاهی را بشناسیم؟! و غیره مطرح می­کنند.

- پاسخ پرسش­های شما نزد ماست!

    

                                  بهترین دستگاه مولد برق اضطراری

دیزل ژنراتور چیست؟

در ابتدای کار بهتر است درباره ماهیت این دستگاه مواردی را ذکر کنیم تا افرادی که تاکنون با این دستگاه آشنا نشده­اند، آن را بشناسند  و شناخت کافی قبل از خرید پیدا کنند.

دو قطعه مهم یعنی دیزل و ژنراتور زمانی که در کنار یکدیگر قرار بگیرند و مونتاژ (کوپله) شوند یک دیزل ژنراتور را تشکیل می­دهند. البته برای ساخت و مونتاژ این دستگاه قطعات دیگری نیز لازم است اما دو قطعه مذکور جزء مهم­ترین قطعات بکار رفته درون دستگاه هستند که یکی از آن­ها انرژی مکانیکی تولید می­کند و دیگری این انرژی را به برق یا همان انرژی الکتریکی تبدیل می­کند.

موتور دیزلی و ژنراتورها توسط شرکت­ها و کمپانی­های مختلفی در سطح دنیا ساخته می­شوند اما بهترین نوع این دو قسمت به دیزل ولوو پنتا، دیزل پرکینز، دیزل بادوین ، دیزل ژنراتور آذر موتور و ... تعلق دارد. موتور و ژنراتور پس از تولید به بازار عرضه می­شوند که به دلیل خام بودن قابلیت استفاده ندارند، به عبارت دیگر باتوجه به اینکه دو قطعه مذکور توسط دو کمپانی متفاوت تولید می­شوند و جدای از یکدیگر هستند عملا قابلیت استفاده و تولید برق را ندارند به همین دلیل شرکت­های مجهز که قادر به کوپله دیزل ژنراتور هستند این دو قطعه را وارد کشور میکنن و اقدام به تولید دستگاه اصلی می­کنند.

کوپله دیزل ژنراتور چیست؟

همانطور که گفته شد موتور و ژنراتور توسط دو کمپانی جداگانه تولید و به بازار عرضه می­شوند، اما این دو قطعه برای کارآمد بودن نیاز به قطعات و اجزای دیگری دارند.

خرید دیزل و ژنراتور و سپس تولید سایر قطعات از قبیل تابلو برق، شاسی و کانوپی و در نهایت جمع­بندی و مونتاژ تمام قطعات ذکر شده را کوپله می­گویند که باعث تولید یک دیزل ژنراتور کارآمد با استفاده آسان می­شود.

تنها شرکت­ها و گروه­های صنعتی متخصص در این زمینه قادر به انجام این کار هستند زیرا انتخاب چندین قطعه مهم و هماهنگ کردن آن­ها در کنار یکدیگر کار هر شخص و گروهی نیست.

اجزای دیزل ژنراتور

این دستگاه از اجراء یا قطعات مختلفی تولید می­شود که این اجزاء عبارتند از:

- دیزل؛

این قطعه یکی از مهم­ترین قطعات دستگاه به حساب می­آید. این قطعه در دو نوع گازوئیلی و بنزینی تولید می­شود و وظیفه تبدیل انرژی حاصل از ماده سوختنی به انرژی مکانیکی را بر عهده دارد.

- ژنراتور یا دینام؛

دومین قطعه مهم موجود در این دستگاه دینام است که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را بر عهده دارد.

- مخزن سوخت؛

مخزن سوخت باید متناسب با توان دستگاه انتخاب شود تا بتواند میزان سوخت مورد نیاز موتور را درون خود جای دهد.

- رگولاتور؛

رگولاتور یک قطعه است که جهت کنترل ولتاژ خروجی دستگاه بر روی آن نصب می­شود.

- سیستم خنک کننده؛

این سیستم شامل قطعات مختلف است که برای خنک کردن اجزای موتور بر روی دستگاه نصب می­شوند.

- اگزوز؛

اگزوز نیز یکی دیگر از قطعات این دستگاه است که جهت خارج کردن دود ناشی از سوختن ماده سوختنی در دستگاه تعبیه می­شود.

- سیستم روانکاوی؛

برای اینکه قطعات مکانیکی دستگاه پس از مدتی دچار مشکل نشوند این سیستم با اجزای مختلف خود بر روی دستگاه نصب می­شود تا با روغن­کاری مداوم قطعات مذکور، مانع از خرابی آن­ها شود.

- تابلو برق

سومین قطعه مهم این دستگاه تابلو برق است که تمام سیم­کشی­ها و تجهیزات برقی درون آن نصب می­شوند.

       

                                           ساخت و کوپله دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چگونه عمل می­کند؟

اکنون که با ماهیت و نحوه ساخت این دستگاه آشنا شدید نوبت به عملکرد آن می­رسد؛ نحوه کار و عملکرد دستگاه به شرح زیر است:

زمانی که فرد ماده سوختنی را در داخل مخزن سوخت میریزد و دستور شروع به کار دستگاه را صادر می­کند، این ماده سوختنی شروع به سوختن می­کند و یک انرژی تولید می­کند. انرژی حاصله به موتور دیزلی منتقل شده و به این ترتیب اجزای آن شروع به چرخش می­کنند نتیجه این چرخش می­شود تولید انرژی مکانیکی. بنابراین تا اینجای کار انرژی حاصل از سوختن به انرژی مکانیکی تبدیل شد اما این تمام ماجرا نیست زیرا هدف استفاده از این دستگاه تولید انرژی الکتریکی است نه مکانیکی!

انرژی مکانیکی تولید شده به ژنراتور منتقل می­شود و ژنراتور این انرژی را به انرژی الکتریکی یا همان برق تبدیل می­کند به همین دلیل است که گفتیم موتور و ژنراتور دو قطعه مهم در این دستگاه هستند.

فروشگاه معتبر جهت خرید دیزل ژنراتور کجاست؟!

فروشگاه معتبر جهت خرید این دستگاه فروشگاه متصل به کارگاه صنعتی کوپله دیزل ژنراتور است، در عناوین قبلی گفتیم که دیزل ژنراتور نیاز به مونتاژ و کوپله دارد تا آماده استفاده شود به همین دلیل شما به هنگام خرید باید ابتدا کارگاه یا کارخانه کوپله این دستگاه را بیابید تا بتوانید از طریق بخش فروش یا همان فروشگاه این کارخانه دستگاه مولد برق مورد نیاز خود را خریداری کنید.

آذر موتور همان چیزی است که شما می­خواهید! موسسه تولیدی آذر موتور باتجربه­ترین گروه تولیدی دیزل ژنراتور است که به دلیل استفاده از قطعات مرغوب و باکیفیت و همچنین تولید و فروش انواع دستگاه­های مولد برق با توان­های مختلف 1 تا 2000 کیلوواتی قادر به کسب جایگاه اول در زمینه­ تولید و فروش این دستگاه شده است.

هر فردی با توجه به نوع استفاده و نیازی که دارد باید برای خرید دیزل ژنراتور اقدام کند زیرا این دستگاه در سه مدل مختلف (دائم کار – پرایم – اضطراری) و در توان­های گوناگون به فروش می­رسد. اما اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و نمی­دانید که چه نوع دستگاهی با چه توانی برای شما مناسب است نگران نباشید فقط کافیست همین حالا به وب سایت گروه تولیدی آذر موتور به آدرس https://azarmotor-co.ir/   مراجعه کنید تا به راحتی از تمام این موارد مطلع شوید.

برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور، نحوه ثبت سفارش و مدت زمان مورد نیاز جهت ساخت دستگاه نیز می­توانید از روش­های ارتباطی در نظر گرفته شده، با کارشناسان فروش و پشتیبانی این گروه ارتباط برقرار کنید تا به پرسش­های مختلف شما در این زمینه پاسخ دهند.

             

                                                 خرید دیزل ژنراتور – آذر موتور

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها