کد خبر 1283574
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

انگلیس در پی عوامل مختلف از جمله برگزیت با کمبود پرستاران در بخش‌های بهداشتی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، یک گزارش نشان می‌دهد که به وزیران انگلیسی در مورد افزایش بحران نیروی کار در بیمارستان‌های انگلیس  هشدار داده شده است.

این در حالی است که آن‌ها برای جذب نیروی کار برای ده‌ها هزار فرصت شغلی پرستاری تلاش می‌کنند و از هر ۵ پست پرستاری در برخی از بخش‌ها یک نفر هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش «گاردین»، مقام‌های بیمارستان‌های انگلیس می‌گویند که یکی از دلایل کمبود پرستاران، به دلیل کاهش تعداد پرستاران خارجی ساکن در انگلیس، از جمله پرستاران اتباع اسپانیا و ایتالیاست.

جدیدترین آمار سازمان بهداشت ملی انگلیس نشان می‌دهد که حدود ۳۹ هزار فرصت شغلی برای پرستاران ثبت شده در انگلیس وجود دارد که یکی از هر ۱۰ پست پرستاری در بخش‌های مهم لندن و یکی از هر ۵ پست پرستاری در بخش‌های بهداشتی در جنوب شرقی این کشور خالی است.

تعداد پرستاران منطقه اقتصادی اروپا که به عضویت شورای پرستاری و مامایی انگلیس در آمده‌اند با کاهش ۹۰ درصدی روبرو شده و از ۹۰ هزار و ۳۸۹ نفر در سال منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۶ به ۸۱۰ نفر در سال منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بر اساس گزارش‌ «آبزرور»، هزاران شیفت پرستاری در هفته در انگلیس به دلیل کمبود پرسنل پُر نمی‌شود.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در حال حاضر تحت فشار بر سر کمبود نیروی کار در انگلیس، از رانندگان کامیون گرفته تا کارگران کشاورزی، پس از برگزیت قرار دارد.

نگرانی مدیران بهداشتی انگلیس در مورد تاثیر مراقبت از بیماران با وجود کمبود شدید کارکنان بهداشتی قوت گرفته است، زیرا کارشناسان به تازگی هشدار دادند که ممکن است آنفولانزا تا زمستان باعث مرگ حدود ۶۰ هزار نفر در این کشور شود.

«پاتریشیا مارکیز»، مدیر کالج پرستاری انگلیس، می‌گوید «نیروی انسانی کافی برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز وجود ندارد و ما اکنون دچار بحران نیروی کار پرستاری هستیم؛ ما هرگز نباید در موقعیتی قرار می‌گرفتیم که اینقدر به پرستاران بین المللی وابسته می‌بودیم؛ ما در لبه پرتگاه هستیم.»

منبع: میزان