کد خبر 1281143
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

نتیجه یک تحقیق مستقل، از برگ دیگری از حقایق تاریک کلیسای کاتولیک در رابطه با کودک آزاری که این بار مربوط به کشور فرانسه است؛ رونمایی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نتیجه تحقیق انجام شده درباب فساد اخلاقی در کیلسیاهای کاتولیک فرانسه حاکی از آن است که ظرف ۷۰ سال گذشته، حدود ۲۱۶ هزار کودک قربانی سوء استفاده جنسی متولیان این کلیساها شده اند حال آنکه در این بازه زمانی که از سال ۱۹۵۰ آغاز می شود؛ دست کم سه هزار کودک آزار در این اماکن مشغول به کار بوده اند.

البته این نخستین بار نیست که کلیسای کاتولیک درگیر چنین رسوایی هایی می شود و داستان هایی از این دست در ۲۰ سال گذشته به دفعات نقل شده است.

تحقیق انجام گرفته حاصل ارزیابی های کمیسیون مستقلی است که اواخر ۲۰۱۸ شکل گرفت و هدف آن اعتمادسازی برای کلیسا از راه شفاف سازی پیرامون عملکرد آن بود.

این در حالی است که کلیسای کاتولیک حتی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ هم نسبت به رسوایی هایی که گاه و بیگاه علنی می شد؛ بی تفاوت بود.

از دیگر رسوایی های اخیر کلیسای کاتولیک که کانادا هم در آن دخیل است؛ افشای مرگ صدها کودک بومی این کشور در مدارس شبانه روزی وابسته به کلسیا و پیدا شدن گورهای دسته جمعی این کودکان است.

منبع: مهر