کد خبر 1281142
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که عراق قرار است سامانه دفاع هوایی از ۳ کشور خریداری کند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که عراق قرار است سامانه دفاع هوایی از ۳ کشور خریداری کند.

وی گفت: پرونده تسلیحات به مبالغ هنگفتی نیاز دارد و بودجه امسال نیز بیشتر عملیاتی بود و مبالغ کافی برای عقد قرارداد تسلیحات بین وزارت دفاع و منابع تسلیحاتی دیگر اختصاص نیافته بود.

الزیادی در ادامه افزود: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست افزایش بودجه مالی وزارت دفاع برای عقد قرارداد و تکمیل سامانه دفاع هوایی و سایر نیازها را بررسی کند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد که عراق به سامانه دفاع هوایی پیشرفته نیاز دارد تا بتواند کل اراضی خود را پوشش دهد و از شمال تا جنوب را کنترل کند.

الزیادی گفت قیمت این سامانه ها بالاست و عراق قصد دارد این سامانه ها را از کشورهایی نظیر فرانسه، کره و روسیه خریداری کند.

پیش از این «حاکم الزاملی»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مذاکرات بین دولت عراق و روسیه برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه خبر داده بود.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است در صورت اقدام عراق به خرید سامانه های ساخت روسیه، ممکن است هدف تحریم قرار بگیرد.

منبع: مهر