کد خبر 127594
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲

سه کمپانی آمریکایی با همکاری یک‌دیگر تلاش می‌کند کشاورزان را از دانه‌های سنتی محروم و این دانه‌ها را ابتدا با دانه‌های تجاری خود و سپس با دانه‌های ژنتیکی عوض کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سایت خبری "پراودا" در مقاله‌ای به قلم "سیلویا ریبیرو" به ارتباطات مخرب میان سه کمپانی بزرگ آمریکایی موسوم به "بلک واتر"، "مونسانتو" و "بیل و ملیندا گیتس" اشاره کرد و حاصل این ارتباطات را به وجود آمدن بازارهای انحصاری به سود این سه کمپانی و به ضرر مردم دانست.

* بلک واتر به دستور دولت آمریکا دست به تروریسم می‌زند؛ اما این دولت آمریکا نیست که هزینه این اقدامات را می‌پردازد

گزارش مجله "نیشن" به نام "عملیات‌های سیاه بلک واتر" نوشته "جرمی اسکاهیل"، افشا کرد که بلک واتر بزرگ‌ترین ارتش مزدور در جهان (که اکنون "آکادمی" نامیده می‌شود)، خدمات اطلاعات سری خود را به شرکت چند ملیتی "مونسانتو" فروخته است. بلک واتر در سال 2009 به علت گزارش‌های فراوان از سوءرفتارهای این سازمان در عراق، از جمله قتل‌عام غیر نظامیان، مجبور به تغییر نامش شد. بلک واتر همچنان بزرگ‌ترین پیمان‌کار خصوصی در "سرویس‌های امنیتی" وزارت خارجه آمریکا است که به اقدامات تروریستی دولتی دست می‌زند و در عین حال به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا این اقدامات را انکار کند.

* رابطه نزدیک بلک واتر با چندین سازمان دیگر اقتصادی و همچنین شرکت صنایع شیمیایی "مونسانتو"

بسیاری از مأمورین نظامی و عوامل سابق "سی‌آی‌ای" برای بلک واتر و کمپانی‌های مرتبط با آن کار می‌کنند؛ کمپانی‌هایی که ایجاد شده‌اند تا سابقه بد "بلک واتر" را از بین ببرند و همچنین از راه ارائه خدماتی مثل اطلاعات و جاسوسی، عملیات نفوذی، لابی‌گری سیاسی و آموزش‌های شبه‌نظامی به دولت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های چند ملیتی دیگر، درآمد بیش‌تری برای "بلک واتر" کسب کنند. "اسکاهیل" می‌گوید که روابط تجاری "بلک واتر" با سایر سازمان‌های چند ملیتی مثل صنایع شیمیایی "مونسانتو"، کمپانی نفتی "شورون"، و غول‌های اقتصادی مثل بانک‌های "بارکلیز" و "دویچه"، از طریق دو کمپانی دیگر "اریک پرینس"، مالک بلک واتر، برقرار می‌شود؛ این دو کمپانی عبارتند از "راهکارهای کامل اطلاعاتی" (TIS) و "مرکز تحقیقات تروریسم" (TRC). عوامل و مدیران این شرکت‌ها همگی در بلک واتر نیز شریک هستند.



* مونسانتو برای جاسوسی از مخالفانش دست به استخدام بلک واتر می‌زند

یکی از این افراد "کوفر بلک" نام دارد که به خاطر بی‌رحمی‌اش در زمان مدیریت "سی‌آی‌ای" مشهور است؛ وی کسی بود که در سمت مدیر "راهکارهای کامل اطلاعاتی" در سال 2008 با مونسانتو قرارداد امضا کرد. طبق این قرارداد، شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" قرار است در سازمان‌های طرفدار حقوق حیوانات و افراد مخالف با مهندسی ژنتیکی و سایر فعالیت‌های شوم این غول بیوتکنولوژی نفوذ و از آن‌ها جاسوسی کند.

* مدیر اجرایی مونسانتو اقرار کرد شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" را اجیر کرده است

زمانی که "اسکاهیل" با "کوین ویلسون"، مدیر اجرایی مونسانتو، تماس گرفت، وی از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد؛ اما بعدها به مجله "نیشن" گفت که در سال‌های 2008 و 2009 شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" را اجیر کرده است تا صرفاً از "عملکرد عمومی" مخالفانش مطلع شود. "ویلسون" همچنین اعلام کرد که شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" یک "نهاد کاملاً مستقل از بلک واتر" است.

* بلک واتر بازوی جاسوسی مونسانتو شد

با این حال، "اسکاهیل" کپی ایمیل‌های "کوفر بلک" را پس از دیدار با "ویلسون" در اختیار دارد؛ "بلک" از طریق آدرس ایمیل‌های مربوط به بلک واتر به عوامل سابق "سی‌آی‌ای"، توضیح می‌دهد که پس از بحث با "ویلسون" قرار شد شرکت "راهکارهای کامل اطلاعاتی" به "بازوی اطلاعاتی مونسانتو" تبدیل شود، در امور فعالان محیط زیست جاسوسی کند و همچنین [مثلاً در نقش وکیل] "به بدنه قانونی این گروه‌ها بپیوندد". مونسانتو در سال 2008 معادل 127 هزار دلار و در سال 2009 مبلغ 105 هزار دلار را به کمپانی "راهکارهای کامل اطلاعاتی" پرداخت کرد.

* مونسانتو از همان ابتدا وقف تولید سم‌های کشنده شده بود

مونسانتو خود یک کمپانی فعال در زمینه "دانش مرگ" است و از همان ابتدا تأسیس شده تا سم‌های کشنده‌ای ناشی از "عامل نارنجی"، "بی‌فنیل پلی‌کلرید" (PCB)، حشره‌کش‌ها، هرمون‌ها، و دانه‌های ژنتیکی تولید کند؛ جای تعجب ندارد که چنین شرکتی با یک کمپانی مزدور در ارتباط باشد.



* ورود بیل گیتس به دنیای مونسانتو

مجله "نیشن" از خرید 500 هزار واحد سهام "مونسانتو" به ارزش 23 میلیون دلار توسط "بنیاد بیل و ملیندا گیتس" خبر داد؛ اقدامی که نقاب "انسان‌دوستی" را کاملاً از چهره این بنیاد برداشت. البته این ارتباط هم جای تعجب ندارد.

* گیتس و مونسانتو دو عدد از بازارهای جهانی را قبضه کرده‌اند؛ اصل کاپیتالیستی "رقابت در بازار" دیگر اهمیت ندارد

این رابطه در حقیقت ازدواجی بود بین دو عدد از بی‌رحم‌ترین انحصارطلب‌های تاریخ صنعت جهان: بیل گیتس بیش از 90 درصد از بازار رایانه‌ای را کنترل می‌کند و مونسانتو نیز حدود 90 درصد از بازار دانه‌های ژنتیکی و بیش از نیمی از بازار دانه‌های تجاری را در کل جهان در اختیار دارد. در هیچ بخش صنعتی دیگری، بازارهای انحصاری به این عظمت وجود ندارد؛ بازارهایی که صرف وجودشان با اصل کاپیتالیسم مبنی بر "رقابت در بازار" در تناقض است. هم گیتس و هم مونسانتو در دفاع از انحصارطلبی‌های غیر قانونی خود بسیار مصر هستند.

* بیل گیتس به جای پرداخت مالیات به دولت، به خود کمک خیریه می‌کند

هرچند بیل گیتس ممکن است ادعا کند که بنیادش با شغلش در ارتباط نیست؛ اما تا به حال وضعیت عکس این بوده است: اغلب کمک‌های خیریه این بنیاد در نهایت به سود سرمایه‌گذاری‌های خودش تمام می‌شود؛ در حقیقت هیچ "کمک خیریه‌ای" نمی‌کند. گیتس به جای آن که به خزانه دولت مالیات بدهد، سود خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که از لحاظ اقتصادی به نفعش باشد؛ از جمله تبلیغات برای اهداف به اصطلاح خیرخواهانه بنیادش. "کمک‌های خیریه" این بنیاد صرف تأمین بودجه پروژه‌های مخرب محیط زیست و جایگزینی داروهای طبیعی با داروهای پیشرفته انحصاری در فقیرترین نقاط جهان می‌شود. به طور کاملاً "اتفاقی" "ژولیو فرنک"، وزیر سابق بهداشت، و "ارنستو زدیلا"، رئیس‌جمهور سابق مکزیک، نیز از مشاورین بنیاد گیتس هستند.

* بیل گیتس برای رسیدن به سود کلان مستقیماً به سراغ مونسانتو رفته است

گیتس نیز مانند مونسانتو، عمدتاً از طریق "ائتلاف طرفدار انقلاب سبز در آفریقا" (AGRA) در تلاش است تا کشاورزی روستایی را در سراسر جهان از بین ببرد. این ائتلاف تلاش می‌کند تا با نفوذ در زندگی مردم آفریقا، کشاورزان بیچاره را از دانه‌های سنتی محروم و این دانه‌ها را ابتدا با دانه‌های تجاری خود و سپس با دانه‌های ژنتیکی عوض کند. بنیاد گیتس به همین منظور در سال 2006 "رابرت هورش"، مدیر مونسانتو، را استخدام کرد. اکنون نیز بیل گیتس برای رسیدن به سودهای کلان، مستقیماً به سراغ خود کمپانی مونسانتو رفته است.

* بلک واتر، مونسانتو و بنیاد گیتس ماشین جنگی آمریکا علیه عموم مردم هستند

"بلک واتر"، "مونسانتو" و "گیتس" هر سه گوشه‌های یک مثلث هستند: مثلث ماشین جنگی علیه مردمی که روی این کره زندگی می‌کنند؛ روستایی‌ها، جوامع بومی، مردمی که می‌خواهند اطلاعات و دانش خود را به اشتراک بگذارند و هر کس دیگری که نمی‌خواهد در جبهه مخرب سودخواهی و کاپیتالیسم حضور داشته باشد.