در دو گروه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ایران و استرالیا با شرایط مشابهی در صدر جدول گروه‌های خود هستند.

به گزارش مشرق، دومین روز از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا به پایان رسید و دو تیم ایران و استرالیا صدرنشین گروه‌های خود شدند.

در گروه A ایران در دیدار خارج از خانه مقابل عراق با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و با ۶ امتیاز در صدر جدول ایستاد. از سوی دیگر کره جنوبی که دیگر تیم مدعی گروه است، در خانه با یک گل از سد لبنان گذشت تا با ۴ امتیاز به رده دوم برسد و امارات با تساوی یک - یک مقابل سوریه با ۲ امتیاز در رده سوم قرار دارد. تیم‌های سوریه، لبنان و عراق نیز به ترتیب با یک امتیاز و با تفاضل رتبه‌های چهارم تا ششم را در اختیار دارند.

جدول گروه A به شرح زیر است:

در گروه B سه نتیجه مشابه به ثبت رسید و هر سه میهمان روز دوم، موفق شدند بر میزبان‌ها غلبه کنند. به این شکل که استرالیا در دیدار خارج از خانه یک بر صفر ویتنام را شکست داد، ژاپن با همین نتیجه و در دیدار خارج از خانه مقابل چین که در دوحه قطر برگزار می‌شد به برتری رسید و عربستان نیز در عمان یک بر صفر تیم برانکو ایوانکوویچ را شکست داد.

جدول گروه B را در زیر مشاهده می‌کنید:

در جدول گروه A و B ایران و استرالیا شرایطی مشابه یکدیگر دارند. هر دو تیم با دو برد مشابه یک که یک بر صفر خانگی و سه بر صفر خارج از خانه بوده با ۶ امتیاز و تفاضل ۴ صدرنشین گروه خود هستند.

برنامه دیدارهای باقیمانده تیم ملی ایران به شرح زیر است:

* ۱۵ مهر ۱۴۰۰ (۷ اکتبر ۲۰۲۱)
 امارات - ایران

* ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱)
 ایران - کره جنوبی

* ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)
 لبنان - ایران

* ۲۵ آبان ۱۴۰۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)
 سوریه - ایران

* ۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)
 ایران - عراق

* ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)
 ایران - امارات

* ۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)
 کره جنوبی - ایران

* ۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)
 ایران - لبنان

منبع: تسنیم