عملیات این روزهای رزمندگان یمنی فقط به محور شمال غرب شهر مارب خلاصه نشده است و در جنوب استان مارب هم مرکز بخش «رحبه» از اشغال خارج و ضربه سختی به مزدوران سعودی وارد آمد.

به گزارش مشرق، از بخش «رحبه» در جنوب غرب استان مارب خبر می رسد، نیروهای یمنی عملیاتی را از محور غربی کوه «الشانق» آغاز کردند و با عقب راندن مزدوران سعودی موفق شدند به سمت منطقه رحبه الکوله، مرکز بخش پیشروی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان در گام نخست توانستند محله «قرن الوعل» و استادیوم ورزشی را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند و خود را به 700 متری مسجد و بیمارستان «رحبه» و مرکز امنیتی برسانند.

با پیشروی هایی که در مرحله نخست عملیات نیروهای یمنی صورت گرفت، منطقه «رحبه الکوله» مرکز بخش «رحبه» از لحاظ نظامی در آستانه پاکسازی کامل قرار گرفت و شمارش معکوس برای آزادی این منطقه به صدا درآمد.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان با پیروزی هایی که در این محور به دست آوردند مجموع مساحت پاکسازی شده بخش «رحبه» را در جنوب غرب استان مارب به بیش از 85 درصد رساندند تا کار برای ائتلاف سعودی تمام شده محسوب شود.

آرشیو

در مرحله دوم عملیات، نیروهای یمنی حملات را برای پاکسازی مناطق و محلات سرعت دادند و در نهایت موفق شدند منطقه «رحبه الکوله» مرکز بخش «رحبه»، ارتفاع های شمالی «رحبه الکوله» و منطقه «مظراه»  را به طور کامل از اشغال عناصر سعودی خارج و آزاد کنند.

جنگنده های رژیم سعودی 14 مرتبه مرکز بخش رحبه و مناطق حومه را به شدت بمباران کردند تا رزمندگان مجبور شوند از منطقه «رحبه الکوله» عقب نشینی کنند اما با مقاومت روبه رو شدند و راه برای اشغال دوباره این محور مهم و حساس باز نشد.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند، دهها تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری ها در مرکز بخش «رحبه» کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند تن از فرمانده میدانی ائتلاف دیده می شود.

به اعتراف رسانه های ائتلاف سعودی حداقل 40 تن از مزدوران به هلاکت رسیده اند و 30 تن دیگر زخمی شده اند؛ «مشی علی الجمیلی، عبدالکریم علی القردعی، صالح الخضمی، احمد حسین طالب و ...» از جمله فرماندهان میدانی به شمار می آیند که در جریان درگیری ها کشته شدند.

به گزارش مشرق، مقصد بعدی به سمت محور شمالی است و بازپس گیری کوه های «الحوث، الحنف و المراجل» در دستور کار قرار دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند با پاکسازی تمامی مناطق اشغالی و آزادی کامل بخش «رحبه»، عناصر ائتلاف سعودی را از جنوب شرق استان صنعاء (پایتخت) دورتر و فشار را بر آنان در استان مارب بیشتر کنند.