کد خبر 1267396
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

روزنامه اصلاح طلب شرق در یادداشتی با اذعان به عدم تحقق وعده های اصلاح طلبان در برابر طبقه متوسط نوشت که احساس فریب خوردگی به این طبقه دست داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب شرق در یادداشتی با اذعان به عدم تحقق وعده های اصلاح طلبان در برابر طبقه متوسط نوشت که احساس فریب خوردگی به این طبقه دست داده است. شرق در این زمینه نوشت: «دولت‌های اصلاح‌طلب نتوانستند به وعده‌های خود در قبالِ طبقه متوسط عمل کنند. اینک با این جدایی، چهره اصلاح‌طلبان بیش از پیش عیان و مخدوش شده و طبقه متوسط دریافته است که هرگز یک طبقه به معنای واقعی نبوده و چه‌ بسا برساخته جریان‌های سیاسی برای کشانده‌شدن به عرصه انتخابات بوده است. این روزها به‌ندرت سخنی از اصلاح‌طلبان و سوسیال‌دموکرات‌ها در ستایش طبقه متوسط می‌شنویم. انگار اصلاح‌طلبان و حامیان طبقه متوسط همگی در این برهه تاریخی غیب شده‌اند».

به نوشته این روزنامه، «رفتار اصلاح‌طلبان و دیگر حامیان طبقه متوسط، آنان را دچار بحران هویت کرده است و آنچه بیش از هر چیز آنان را آزار می‌دهد، احساس فریب‌خوردگی است. کابوسِ ریزش به طبقات فرودست محقق شده است. اینک آنان بیش از هر زمان دیگری مفهومِ عدالت را درک خواهند کرد، مفهومی که در سخنان اصلاح‌طلبان غایب بوده است. آنان ناگزیرند باور کنند که دیگر بخشی از طبقه فرودست‌اند و تنها در اتحاد و ائتلاف با آنان می‌توانند عدالت واقعی را دریابند».