کد خبر 1267285
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

قیمت هر بشکه نفت خام پس از اعلام گزارش نرخ بیکاری در آمریکا و مشاغل موجود در معاملات بازارهای جهاتی افت کرد.

به گزارش مشرق، پس از اعلام گزارش مشاغل در آمریکا و نیز نرخ بیکاری در این کشور که بیشتر از حد انتظار بود، بازارهای جهانی امید خود برای بهبود اوضاع اقتصادی در جهان را تا حدی از دست دادند و در پی آن قیمت نفت کاهش یافت.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۶۱ سنت رسید. همچنین نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با یک درصد کاهش، ۶۹ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه داد و ستد داشت. 

نگرانی‌ها از محدود شدن تولید و عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در آمریکا در پی وقوع طوفان شدید آیدا در مناطق ساحلی این کشور و تعطیلی بخش عمده پالایشگاه‌های نفت در خلیج مکزیک از دلایل افت قیمت نفت اعلام شده است. این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که از اوایل هفته گذشته قیمت نفت خام آمریکا حدود ۰.۸۰ درصد افزایش یافته بود.

تحلیلگران معتقدند قیمت نفت به گزارش مشاغل آمریکا که به وضوح تحت تاثیر همه گیری نوع دلتای کرونا قرار گرفته است واکنش نشان داده است؛ تحلیلگران می‌گویند متاسفانه فعلا ویروس کرونا و همه گیری ناشی از آن یک حقیقت غیرقابل انکار در بازارهای جهانی است که بر تقاضای نفت در جهان تاثیر مستقیم دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران