کد خبر 1257882
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

سفیر روسیه در ترکیه طی مصاحبه‌ای اقدامات اکیپ هوایی آتش نشان این کشور در ترکیه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، الکسی یرخوف سفیر روسیه در ترکیه در خصوص کمکهای این کشور برای اطفا حریق جنگل های ترکیه گفت: خلبانانمان در کنار تیم های اطفا حریق ترک، هر اقدامی که از دستشان برآمد انجام دادند.

وی افزود: متاسفانه در این آتش سوزی که به سرعت انتشار یافت و علاوه بر جنگل ها، مکانهای توریستی و خانه های مسکونی را نیز از بین برد، تعدادی جان باختند و تعدادی نیز زخمی شدند. بر این اساس تاسف و تاثر خود را از صمیم قلب به مردم ترکیه اعلام می کنم.

سفیر روسیه با بیان اینکه در این آتش سوزی ها، اکیپ هوایی آتش نشان روسیه به ترکیه اعزام شد، اظهار داشت: ۵ هواپیمای بزرگ آتش نشان از نوع ایلوشین ۷۶، ۳ هواپیمای کوچک آتش نشان و ۳ هلی کوپتر آتش نشان که در مجموع ۱۱ هواگرد می شوند به ترکیه اعزام شدند.

یرخوف با اشاره به اینکه کار بزرگی از سوی اکیپ هوایی روسیه انجام گرفته، گفت: ۵ هواپیمای ایلوشن حدود ۳۰ سورتی پرواز داشتند که در مجموع ۱.۲ هزار تن آب به محل های آتش سوزی منتقل کردند، هلی کوپترهای ما هر روز حدود ۶۰ پرواز داشتند که ۳۰۰ تن آب روی آتش ریختند، هواپیماهای کوچک ما نیز هر روز ۹۰ تا ۱۰۰ پرواز داشتند که هزار تن آب روی آتش ریخته شد.

وی ادامه داد: روسیه در این شرایط سخت در کنار ترکیه بود و ما از اینکه در کنار ملت ترکیه بودیم خوشحال هستیم.

آتش سوزی جنگل های ترکیه که به طور همزمان بیش از ۱۵۰ نقطه را در بر گرفته بود از ۱۲ روز پیش آغاز شده و هم اکنون نیز در برخی نقاط ادامه دارد.

در این آتش سوزی، علاوه بر روسیه، کشورهای ایران، اوکراین، جمهوری آذربایجان و برخی کشورهای دیگر نیز به کمک ترکیه رفتند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور بارها از کمکهای ارائه شده تشکر و قدردانی کرده است.

منبع: تسنیم