کد خبر 1252782
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

دارنده دو مدال طلا و نقره وزنه‌برداری المپیک‌های ریو و لندن نسبت به رکوردهای پایین دسته ۹۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک توکیو واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ روز گذشته در توکیو به انجام رسید و در حالی که چهره‌های سرشناس این دسته از جمله دو قهرمان ایرانی و تیان تائوی چینی در این رقابت‌ها غایب بودند، فارِس اِلباخ وزنه‌بردار قطری توانست نخستین مدال طلای المپیک قطر را به خود اختصاص دهد.

فارس الباخ با رکورد ۱۷۷ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۲۵ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۰۲ کیلوگرم به طلای المپیک رسید و در غیاب سهراب مرادی و کیانوش رستمی، این سانچز وانیلا از ونزوئلا بود که با رکورد ۱۷۷ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۱۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۸۷ کیلوگرم مدال نقره گرفت. آنتون پلیسنوی از گرجستان نیز که در یک‌ضرب ۱۷۷ کیلوگرم و در دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر برده بود با رکورد مجموع ۳۸۷ کیلوگرم به مدال برنز المپیک رسید.

با توجه به اینکه ۹۶ کیلوگرم دسته‌ای است که رقابت‌هایش برای اولین بار در المپیک برگزار می‌شود، مدال‌آوران این دسته با رکوردهای نسبتاً پایین روی سکوی المپیک قرار گرفتند، در حالی که در المپیک‌های پیشین قهرمانان ایرانی از جمله کوروش باقری، شاهین نصیری‌نیا و اصغر ابراهیمی با رکوردهایی بالاتر از نفرات دوم و سوم این دسته، در وزن‌های پایین‌تر به مدال المپیک نرسیده بودند.

کیانوش رستمی که بعد از طی پروسه‌ای طولانی که البته اشتباهات خودش نیز در آن دخیل بود، از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند، بعد از اتمام رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم در المپیک در حالی که رکوردهای شخصی‌اش در این وزن با توجه به رکورد مدال‌آوران المپیک توکیو، مدال طلا را از آنِ او می‌کرد، در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «آقایان تبریک می‌گم که نگذاشتین سومین مدال المپیکم را بگیرم... کی می‌خواد جواب منو بده؟».

تیم وزنه‌برداری کشورمان تنها با دو نماینده در المپیک حضور دارد. علی هاشمی و علی داودی در دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم را محمدحسین برخواه به‌عنوان سرمربی و محسن بیرانوند به‌عنوان سرپرستی همراهی می‌کنند.

منبع: تسنیم