کد خبر 1241734
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: از ابتدای خرداد تا ۱۱ تیر ماه امسال ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند

به گزارش مشرق،  علی عباسی اظهار کرد:  از ابتدای خرداد تا ۱۱ تیر ماه امسال ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.

وی با بیان اینکه از این موارد ۲۴ نفر مرد بقیه زن هستند، افزود: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای  گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس این گزارش محمود آباد با هفت نفر، بابلسر و چالوس هر کدام با چهار، جویبار با سه، نوشهر و تنکابن هر کدام با دو نفر و شهرستان‌های نور ، رامسر، عباس‌آباد و فریدونکنار هر کدام با یک فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند.

این مسؤول خاطرنشان کرد:  براساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان، سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با هشت نفر بیشترین و سنین بالای ۶۰ سال با یک نفر کمترین فوتی ثبت شده است.

عباسی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسوولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.

منبع: فارس