کد خبر 1239637
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

به گزارش مشرق یک کاربر در رشته توئیتی نوشت: در ابتدا بگم که نه کارشناس سیاسی ام و نه کارشناس امور افغانستان، بلکه این مطالب رو به عنوان یه خبرنگار و شخصی اهل استان سیستان و بلوچستان که اغلب آنها را به چشم دیده و مشاهده کرده،نوشته ام؛ لطفا تا انتها مطالعه نمایید.

اونی که ۲۰ ساله افغانستان رو اشغال کرده آمریکاست، اونی که ۲۰ ساله مردم بیگناه افغانستان رو به شهادت میرسونه آمریکا وغربه، اونی که از ۲۰ سال قبل باعث افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان شده آمریکاست، اونی که به بهانه مبارزه با طالبان به افغانستان لشکرکشی کرد آمریکاست، اونی که از هیچ جنایتی علیه ملت مظلوم افغانستان کوتاهی نکرد، آمریکاست.

در عوض اونی که در ۴۲ سال گذشته میزبان مهاجران عزیز افغانستان بوده، ایرانه. اونی که مقصد اول کاروان های مواد مخدر کشت شده در افغانستان بوده، ایرانه، اونی که بیشترین شهید و جانباز و هزینه در راه مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر رو داشته، ایران بوده. اونی که دیپلمات های کشورش(علی رغم مصونیت) در افغانستان به شهادت رسیدن، ایران بوده. اونی که بیشترین خسارت های ناشی از خشک شدن تالاب بین المللی هامون به دلیل عدم اختصاص حق آبه از سوی دولت افغانستان رو داشته ، ایران بوده. اونی که در سال های اخیر مرزهایش بارها از سوی اشغالگران، این مهمانان ناخوانده تهدید شده، ایران بوده.

«با اینحال همواره در کنار مردم شریف افغانستان هستیم و قطعا حساب آنها را از دولت این کشور، اشغالگران سرزمینشان (آمریکایی ها و غربی)، تروریست های ساکن در این کشور جدا می دونیم.

لیکن طوری نشود که در ماجرای اخیر جنگ داخلی افغانستان (طالبان و...)، ایران مظلوم که در هیچ کجای این ماجرا نقشی ندارد، بشود بدهکار و آمریکایی‌ها و دولت مقصر افغانستان و تروریست ها بشوند طلبکار ».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.