مقاومت فلسطینی با اعلام حضور نیروهای مقاومت یمنی در کنار همرزمان فلسطینی خود، از شهادت اولین مبارز یمنی در راه قدس شریف خبر داد.

سرویس جهان مشرق - مقاومت فلسطینی از مشارکت نیروهای مقاومت یمن در مقابله با تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطینی و نوار غزه موسوم به نبرد «سیف القدس» خبر داد.

در همین راستا، فعالان فلسطینی پنج شنبه گذشته اعلام کردند که یکی از نیروهای مقاومت یمن در جریان مبارزه با دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

رسانه های فلسطینی و فعالان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری در فلسطین اشغالی روز جمعه برابر با ۲۱ ماه مه جاری اولین شهید یمنی در راه مبارزه با دشمن صهیونیستی «حسین الوائلی»، از قبایل «وادی آل ابو جباره» ساکن استان «صعده» یمن را تشیع کردند.

تصویری از پیکر شهید «حسین الوائلی»

این فعالان فلسطینی فلسطینی همچنین تأکید کردند که شهید الوائلی در حالی که در کنار همرزمان فلسطینی اش طی رویارویی های جاری در نوار غزه و مبارزه با ارتش رژیم صهیونیستی بود، به شهادت رسید.

تا زمان انتشار این خبر هنوز اطلاعی از جزئیات نحوه و میزان مشارکت یمنی ها در رویارویی های اخیر مقاومت فلسطینی با دشمن صهیونیستی دردست نیست و خبری در این زمینه منتشر نشده است.

اما مشارکت مقاومت یمن در نبردهای اخیر مقاومت فلسطینی با دشمن صهیونیستی تنها چند روز پس از سخنان سید «عبد الملک الحوثی»، رهبر انقلاب یمن و جنبش «انصار الله» این کشور منتشر شد.

رهبر انصار الله در آخرین سخنرانی خود که با موضوع تحولات جاری در سرزمین های اشغالی ایراد شد، گفت: «یمن برای هر گزینه ای آماده است و مقاومت این کشور در صورتی که ضرورت داشته باشد، همچنان آمادگی کامل خود را حفظ خواهد کرد».

کارشناسان این اظهارات الحوثی را نشانه مشارکت مستقیم نظامی یمن علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از مقاومت فلسطینی عنوان کردند.

در این ارتباط شبکه «المسیره» وابسته به جنبش انصار الله یمن نیز از شهادت اولین یمنی وابسته به نیروهای انصار الله به نام «حسین محمد الوایلی» خبر داد.