کد خبر 1222944
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

به گزارش مشرق علی بهادری جهرمی در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار سندی نوشت:  اگرچه در شرایط فعلی، زبان انگلیسی زبانی فراگیر و زبان اصلی بسیاری از علوم است، اما دلایل زیادی وجود دارد که این‌ نکته را گوشزد می‌کند: محدود کردن زبان دوم علمی در کشور به انگلیسی، اقدامی قابل دفاع نیست و ما را از بسیاری از منابع علمی جهان محروم می‌سازد یا مانع از تعاملات مناسب با بسیاری از فرهنگ‌ها می‌شود.

 اجبار دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صرف امتحان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و ارائه مدرک زبان انگلیسی، دلایل قانع‌کننده‌ای ندارد. سایر زبان‌های زنده دنیا مانند عربی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و چینی هم طرفداران پر و پا قرصی دارد، هم دامنه شمول گسترده‌ای از مکلمان به این زبان‌ها دارد و هم منابع فراوان علمی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این موضوع خصوصا در رشته‌های علوم انسانی که ارتباط زیادی به منابع اصیل اسلامی دارد، بیشتر موضوعیت پیدا می‌کند.

 اقدام معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در به رسمیت شناختن زبان عربی به عنوان زبان دوم دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی، اقدامی نیکو و در خور تقدیر است که می‌تواند به سایر مراکز دانشگاهی هم تسری یابد و نتایج مثمر ثمر زیادی به بار آورد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.