کد خبر 1202810
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

علی مطهری داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود گفت: من از همه گروه‌ها در دولت استفاده خواهم کرد.

به گزارش مشرق، علی مطهری داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری در بخشی از نشست خبری امروز که در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، درباره ایده خود برای حل مشکل مسکن، گفت: یکی از طرح‌های من ساخت مسکن در بافت فرسوده و ساخت شهرک در جای مناسب است. طرح مسکن مهر خوب بود اما گاهی درجاهای مناسب نبود که به‌سختی فروش می‌رفت و یا متقاضی نداشت و باید حساب‌شده باشد.

مطهری بابیان اینکه من از همه گروه‌ها در دولت استفاده خواهم کرد، گفت: باید برخی افراد که خودشان را نشان نمی‌دهند و درخواست پست نمی‌کنند، پیدا کرد و لذا ما از همه این افراد در هر حوزه‌ای استفاده می‌کنیم.

نائب رئیس مجلس دهم درباره گزینه معاون اولی خود اظهار داشت: اگر نام فرد مطرح شود مشکلات ایجاد می‌کند اما دو یا سه نفر برای معاون اولی در ذهن دارم. با توجه به اینکه سابقه اجرایی من کم است و دوازده سال نماینده بودم و چند سال نائب رئیس بودم، باید کسی را که سوابق اجرایی بیشتری دارد استفاده کنم اما اجازه دهید نام نبرم.

مطهری درباره اینکه چرا اوضاع کشور بعد از برجام بهبود نیافت، گفت: کارشکنی‌هایی هم از طرف غربی‌ها و هم از داخل صورت گرفت. پدیده‌ای هم به نام ترامپ راتبه‌گیر کارآمد که همه‌چیز را به هم زد. برجام به نظرم به نفع کشور بود و حتی برجام نیمه‌جان آمریکا را دو بار در شورای امنیت زمین زد اما ما هم نتوانستیم از برجام بهتر استفاده کنیم. درمجموع اصل برجام خوب بوده اما خب ایدئال هم نبوده ولی زور ما هم بیشتر از این نمی‌رسید و همین برجام هم به نظرم مثبت بود.

وی درباره حجاب اجباری و نظر وی درباره حجاب گفت: حجاب نگاه اسلام است. من تعبیر اجبار را نمی‌پذیرم. اجبار مراتبی دارد. یک‌زمان شما همه را مجبور می‌کنید که لباس خاصی بپوشند که این الزام و اجبار است اما آنچه امروز وجود دارد اجبار به معنای کامل کلمه نیست. امروز 60 الی 70 درصد بانوان حجاب را کامل رعایت می‌کنند و 20 الی 30 درصد هم حجاب نسبی دارند که حکومت هم کاری ندارد.  درمجموع هم که کشور را نگاه کنید وضع حجاب مطلوب است و بانوان ما پوشش اسلامی را انتخاب کرده‌اند. زنان ما می‌خواهند که حجاب را رعایت کنند و شاید دو یا سه درصدی هم بخواهند نیمه عریان بیرون بیایند که جامعه اسلامی نمی‌تواند چنین اجازه‌ای بدهد.

نائب رئیس مجلس دهم بابیان اینکه حجاب مسئله کشور ما نیست و مردم هم در حال رعایت هستند و سخت‌گیری نباید کرد، گفت: گشت ارشاد نباید به کوچک‌ترین نقضی تذکر دهد یا دخالت کند اما در همه کشورها اجازه نمی‌دهند فرد نیمه عریان بیرون بیاید و یک حداقلی را رعایت می‌کنند.