سخنگوی قوه قضائیه از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضائیه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضائیه در نشست فصلی شورای قضائی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود، وضعیت معیشتی همکاران به خصوص همکاران اداری قوه قضائیه از دغدغه‌های جدی رئیس قوه قضائیه است، گفت: داولین جلسه مشورتی قوه قضائیه که به صورت ثابت در روزهای یکشنبه برگزار می‌شود، روز گذشته به همین موضوع اختصاص یافت و با بهره‌گیری از گزارش‌ها و نظرات کارشناسی اعضای محترم در محدوده ضوابط و مقررات قانونی، رئیس قوه قضائیه دستورات و تدابیر ویژه ای را ابلاغ کردند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه مقرر کردند که در تعاقب پرداخت‌های قبلی در روزهای آینده پرداخت دیگری به صورت یکنواخت برای تمامی همکاران قضائی و اداری انجام شود. همچنین قرار شد که در آستانه ماه مبارک رمضان یک سبد کالا برای عموم همکاران اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد و شرکتی تهیه شود تا در آغاز ماه مبارک رضان در اختیار کارکنان قوه قضائیه قرار بگیرد. محل تأمین همه این پرداختی‌ها که مورد اشاره قرار گرفت، از محل بودجه و اعتبارات دولتی است.

اسماعیلی گفت: رئیس قوه قضائیه همچنین مقرر کردند که از ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۰ هر آنچه قابلیت پرداخت برای همکاران داشته باشد و دایره شمول آن گسترده و عام باشد حتماً در قالب خدمات رفاهی و موضوعاتی مانند حق مسکن، بیمه و پرداختی‌هایی که امکان پرداخت در ضوابط بودجه را داشته باشد، در سال ۱۴۰۰ مورد لحاظ شده و مورد اهتمام قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: رئیس قوه قضائیه همچنین کمیته‌ای را برای بررسی ظرفیت‌های قانونی که سایر ادارات و وزارتخانه‌ها برای پرداخت برخی فوق‌العاده‌ها از آن استفاده می‌کنند، به صورت ویژه در حداقل زمان بررسی کرده و پیشنهادات لازم را به رئیس قوه قضائیه، دولت و مجلس ارائه کند.

منبع: مهر