یک تهیه‌کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد مدیران سینمایی دولت طی هشت سال گذشته اظهار داشت: سینما طی چند سال اخیر مأمنی برای حضور دلالان شد.

به گزارش مشرق، حسن کلامی ‌به سینماپرس گفت: متأسفانه ما در بسیاری بخش‌های جامعه طی این سال‌ها شاهد ظهور دلالان بودیم اما در سینما اوضاع به مراتب فاجعه‌بارتر بود و بسیاری پول‌های مشکوک توسط آدم‌های غیرسینمایی و عجیب وارد سینما شد که جز ضربه زدن بر پیکره فرهنگ و هنر کشور، به حاشیه راندن تهیه‌کنندگان قدیمی‌ و گران کردن سینما هیچ دستاوردی نداشت.

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «آبادان یازده۶۰» و «کودک و فرشته» افزود: سینما در سال‌های اخیر نتوانست هیچ دستاورد قابل اعتنایی در حوزه فرهنگی و هنری کشور داشته باشد. متأسفانه در این سال‌ها ما شاهد گران شدن سینما، عدم استقبال مردم، بیکاری و خانه‌نشینی بخش اعظمی ‌از هنرمندان و... بودیم.

وی تصریح کرد: وقتی دیگر نمی‌شود با ارقام قبلی فیلم ساخت و برخی شبه‌سرمایه‌گذاران و شبه‌تهیه‌کنندگان با ورود پول‌های مشکوک به سینما تولید را به شدت گران کرده‌اند دیگر فروش جزئی فیلم‌ها در گیشه سودی ندارد و همین اتفاق باعث شده تا خیلی از تهیه‌کنندگان عطای ادامه فعالیت در سینما را به لقایش ببخشند.