کد خبر 1182079
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

عربستان سعودی و امارات حمله تروریستی را که هدف آن فرودگاه بین المللی اربیل در عراق بود، محکوم کردند.

به گزارش مشرق؛ وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه منتشر شد حمله تروریستی شب گذشته را که هدف آن فرودگاه بین المللی اربیل در عراق بود، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه عربستان سعودی حملات ناجوانمردانه‌ای را که امنیت و ثبات عراق و منطقه را تهدید می‌کند به شدت محکوم می‌کند. عربستان با عراق و مردم آن همبستگی دارد و از همه اقدامات لازم برای حفظ امنیت آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، امارات نیز حمله تروریستی را که چندین مکان در شهر اربیل و حومه آن در منطقه کردستان عراق را هدف قرار داده بود، به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای گفت که امارات متحده عربی به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و انواع خشونت و تروریسم با هدف بی ثبات سازی را رد می‌کند.

شب گذشته سه فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

برخی منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر و قطع شدن جریان برق و استقرار گسترده نیروهای امنیتی در محدوده فرودگاه خبر دادند. این موشک‌ها به منطقه «وزیران» در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها