کد خبر 1178789
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیتاک نوشت: «حرف قطعی» کلیدواژه پرتکرار روز گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی بوده است؛ نکته‌ای که برگرفته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب و ناظر بر تنها شرط ایران برای بازگشت به برجام یعنی برداشتن تمام تحریم‌ها و راستی آزمایی تحقق آن خارج از حرف و روی کاغذ بوده است. موضعی که بیش از هر چیز نشان از خوش عهدی ایران و بدعهدی طرف‌های دیگر برجام دارد و همین دست برتر جمهوری اسلامی در این بخش است.  

نتیجه رصد شبکه‌های اجتماعی توسط دیتاک نشان می‌دهد کاربران بسترهای مختلف با استفاده پرتکرار از هشتگ‌های حرف قطعی، انقلاب مردم، برجام، جریان تحریف و لبیک یا خامنه‌ای از موضع اعلام شده حمایت کرده‌اند.

کاربران توییتر با ۹۳۹ پست در ساعت، ۲۱٫۷ هزار توییت، ۱۹٫۶ هزار ریتوییت و ۷۹٫۷ هزار لایک به کنشگری دراین‌باره پرداخته‌اند.  

توییت «آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد ایران است چون به همه تعهدات عمل کرد، نه آمریکا و سه کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند. اگر می‌خواهید ایران به تعهدات برگردد آمریکا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی آزمایی کنیم و ببینیم درست است. آن‌وقت به تعهدات برمی‌گردیم.» منتشر شده توسط دفتر رهبر معظم انقلاب با ۱۱٫۵ هزار لایک و ۴٫۵۱۳ هزار ریتوییت پرلایک‌ترین و بازنشرشده‌ترین محتوا در بستر توییتر بوده است.

در بستر خبر ۱۱۷ خبر به این موضع صریح و قاطع ایران پرداخته‌اند. ۶۳ محتوا در پایگاه‌های خبری، ۴۶ محتوا در خبرگزاری‌ها و ۸ محتوای روزنامه‌ها به موضوع حرف قطعی ایران و شرط بازگشت ایران به برجام اشاره داشته‌اند.

 ۱٫۹ هزار پست، ۴٫۸ میلیون بازدید و ۸۰ پست در ساعت که بیشتر آن پست‌های عکسی بوده‌اند، نتیجه فعالیت کاربران در فضای تلگرام در این باره بوده که کلیدواژه‌های حرف قطعی، برجام، تیتر یک، مهم، فوری و تحریم‌ها بیشترین کلمات مورد استفاده توسط اهالی تلگرام را به خود اختصاص داده است.

محتوای کانال خبرفوری با تیتر «حرف قطعی امروز رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها» و ارائه محورهای مهم سخنرانی رهبری دراین‌باره با ۱۵۹٫۱۲۱ هزار بازدید پربازدیدترین محتوای فضای تلگرام بوده است.

موضع قاطع و عزتمندانه جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام و حمایت کاربران از این موضع نشانگر عزم جدی جهت تامین منافع ۱۰۰ درصدی ملت ایران است. حالا ایران آنقدر قوی شده است که بتواند برای قدرت‌های دنیا شرط بازگشت به یک تعهد بین‌المللی را تعیین کند، قدرتی که برساخته از توان داخلی، خوش عهدی و ایجاد بازدارندگی در حوزه‌های مختلف است.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.