کد خبر 1167059
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: برخلاف قبل که دربی متکی بر احساس و جنگ‌های فیزیکی بود، این بار نمایش فنی دو تیم بیشتر به چشم آمد.

به گزارش مشرق، بیژن طاهری درباره دربی۹۴ پایتخت که با تساوی دو بر دو استقلال و پرسپولیس به اتمام رسید، اظهار داشت:  به نظر من یکی از دیدنی ترین دربی‌های چند سال اخیر بود. در گذشته هم بازی استقلال و پرسپولیس با تساوی دو بر دو به اتمام رسیده اما تا این اندازه جذاب نبود. در نیمه اول استقلال با کل دقیقه اول به پرسپولیس شوک وارد کرد و با وجود اینکه تیم حریف توپ را در اختیار داشت اما نمی توانست موقعیت ایجاد کند.

وی افزود: در نیمه دوم وضعیت برعکس شد و تیم پرسپولیس با جا به جایی نفرات توپ و زمین را در اختیار گرفت و اگر فرصت‌هایش به گل تبدیل می‌شد، استقلال نمی توانست نتیجه را تغییر بدهد. با این وجود قائدی در دقایق آخر تیمش را از یک شکست حتمی با تکنیک و توانایی خودش نجات داد.

بیشتر بخوانید:

ایراد استقلال و پرسپولیس در دربی چه بود؟

مربی اسبق استقلال تصریح کرد: در این مسابقه از نظر من دو تیم از لحاظ فنی عملکرد بهتری داشتند. برخلاف قبل که دربی متکی بر احساس و جنگ‌های فیزیکی بود، در این بازی نمایش فنی دو تیم بیشتر به چشم آمد و سرمربیان آنها از تاکتیک‌های زیاد و متنوعی استفاده کردند.

طاهری درباره اشتباهات خط دفاعی استقلال در جریان این بازی توضیح داد: محمد حسین مرادمند برای اولین بار در دربی بازی می‌کرد. روی گل اول پرسپولیس غلامی و نادری به هم چسبیده بودند و فاصله را رعایت نکردند در حالیکه باید یک نفرشان روی عبدی می‌رفت. این اتفاق‌ها فقط با تمرین درست می‌شود و شاید در تیم‌های بزرگ دنیا هم رخ بدهد.

وی افزود: بازیکنان استقلال فیلم این دربی را ببینند تا در دیدارهای‌ بعدی مرتکب اشتباه نشوند. البته مدافعان پرسپولیس هم اشتباهاتی داشتند. البته من اعتقاد دارم فرشید اسماعیلی باید زودتر به زمین می‌آمد زیرا آرش رضاوند خسته شده بود. دیاباته را هم نباید از ابتدای نیمه به زمین می‌فرستادند و باید به وی در ۳۰ دقیقه پایانی بازی می‌دادند.

منبع: فارس