کد خبر 1149305
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره رد پای انگلیس در ترور دانشمندان ایرانی نوشت: استکبار جهانی به منظور مهار پیشرفت هسته‌ای ایران اقدامات متعددی – از فعالیت‌های سیاسی تا جاسوسی و ترور- انجام داده‌ است. جان ساورز رئیس سازمان اطلاعات سری بریتانیا (ام آی ۶) تقریبا یک ماه قبل از ترور شهید دکتر شهریاری، با اشاره به برنامه‌های علمی و فناوری ایران، دیپلماسی را برای توقف این برنامه ناکافی دانسته و به صراحت بر لزوم روی آوردن به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران تاکید کرده بود.

ساورز مدعی شده بود: «نمی‌توان روند فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی ایران را تنها با دیپلماسی مرسوم متوقف کرد. ما به عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی نیاز داریم تا در روند دستیابی ایران به فناوری‌های نوین ایجاد مشکل کنیم.»

موضوع ایران برای انگلیس آنقدر اهمیت داشت که رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس را وادار کند تا برای اولین‌بار در صد سال اخیر در نشستی با برخی از مسئولین مطبوعات حاضر شده و از لزوم تغییر شیوه مذاکره با ایران به شیوه «دیپلماسی اطلاعاتی» سخن بگوید. این سخنان رسما به معنای چراغ سبز برای ترور دانشمندان ایرانی بود. به‌گونه‌ای که اطلاعات انگلیسی همراه با تیم‌های ترور اسرائیلی منجر به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران شد.

نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این ترورها انکار ناشدنی است اما تاریخ نشان داده که این اقدامات تروریستی، هرگز پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی را متوقف نکرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها