کد خبر 1143737
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا، در مورد میزان اکسیژن طبیعی بدن در روزهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، حسین کرمانپور، مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا، گفت: برای اینکه بدانیم میزان اکسیژن بدن در شرایط طبیعی است، ارزیابی‌هایی وجود دارد که به آنها استناد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

تاثیر «فلووکسامین» در پیشگیری از نوع حاد کرونا

وی با اعلام اینکه عدد بالای ۹۳ برای اکسیژن طبیعی بدن مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: اگر پایین‌تر از این عدد و تا مرز ۸۹ باشد، حالت هشدار است و اگر پایین‌تر از ۸۹ باشد، فرد باید بستری شود.

بیشتر بخوانید:

رکوردهای کرونا هر ساعت جابجا می شود

کرمانپور با عنوان این مطلب که میزان تنفس طبیعی افراد بین ۱۳ تا ۱۶ بار در دقیقه است، گفت: وقتی میزان اکسیژن بدن پایین بیاید، میزان تنفس را تا ۲۸ بار بالا می بریم و در صورتی که اکسیژن بدن در شرایط عادی قرار نگرفت، فرد باید بستری شود.

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا، در ارتباط با دستگاه‌های سنجش اکسیژن بدن، افزود: برای اندازه گیری اکسیژن بدن با استفاده از دستگاه‌های انگشتی، باید یک دقیقه بالانس شود تا بتوان ضربان و اکسیژن بدن را ارزیابی کرد.

کرمانپور با عنوان این مطلب که میزان ضربان با اکسیژن بدن ارتباطی ندارد، گفت: پایین بودن ضربان ارتباطی با اکسیژن بدن ندارد، به طوری که ضربان ورزشکاران حرفه‌ای همیشه بین ۵۰ تا ۵۴ است، اما اکسیژن بدن آنها طبیعی است.

منبع: مهر