کد خبر 114139
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳

محمد خزاعی با بیان اینکه از برخی خودی‌ها انتظار کارشکنی نداشتیم، گفت: دستور توقف «قلاده‌های طلا» از سوی یکی از شهردارها صادر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عصر امروز نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» با حضور ابوالقاسم طالبی (کارگردان) و محمد خزاعی (تهیه‌کننده) در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

خزاعی: «قلاده‌های طلا» تا به حال در اکران تنشی نداشته است

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست «محمد خزاعی» در ابتدای سخنان گفت: هجمه علیه فیلم در همه جای دنیا وجود دارد اما ما از خودی‌ها انتظار نداشتیم که این کارشکنی‌ها را انجام دهند.

دستور توقف «قلاده‌های طلا» به دستور شهردار یک شهرستان‌

وی در ادامه افزود: در یکی از شهرستان‌ها، شهردار آن شهر دستور داده است که فیلم را پایین بکشند، این کار ایرادی ندارد اما انتظار نداریم که دانشگاه‌ها تنش ایجاد کنند، چرا که تا‌کنون در هیچ یک از اکران‌های «قلاده‌های طلا» تنشی ایجاد نشده بود.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: به نظر من دانشگاه‌ها خود باید فی‌نفسه دنبال اکران این فیلم باشند، چرا که این فیلم آگاهی‌دهنده و بصیرت‌بخش است.

با موافقین و مخالفین مشکلی نداریم

خزاعی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت این فیلم نگاه منصفانه و بی‌طرفانه‌ است، من نمی‌دانم اگر این فیلم سیاسی ساخته نمی‌شد چه اتفاقاتی رخ می‌داد. در هر حال ما با موافقین و مخالفین این فیلم هیچ مشکلی نداریم و به همه احترام می‌گذاریم و طبیعی است که خیلی‌ها دیدگاه ما را قبول نداشته باشند اما «قلاده‌های طلا» ادبیات جدیدی در سینمای سیاسی ایجاد کرده است و احساس می‌شود اگر دیدگاه برخی‌ها با ما یکی نیست و از تماشای این فیلم دردشان آمده است کینه‌ها را کنار بگذارند تا بتوانیم اتحاد و انسجام بیشتری داشته باشیم.

 طالبی: هر کسی «قلاده‌های طلا 2» را بسازد دستش را می‌بوسم

 در ادامه این نشست، یکی از حضار از «ابوالقاسم طالبی» در مورد اتفاقات پیرامونی کار سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: یک اتفاقی به نام انتخابات در کشور رخ داده است که پازل‌گونه است و ما هم نمی‌توانستیم ریز به ریز این کار را فیلم سینمایی کنیم ولی ما برشی از این اتفاقات را به تصویر کشیدیم.

 طالبی تصریح کرد: می‌توان در مورد این واقعه 90 فیلم ساخت که تا کنون 89 فیلم ساخته نشده است و هر کسی «قلاده‌های طلا 2» را بسازد من دستش را می‌بوسم و برندی هم برای من نیست.

طالبی: در ساخت «قلاده‌های طلا» با همه طیف‌ها صحبت کردم

بر اساس گزارش فارس، در ادامه این نشست یکی از حضار از «ابوالقاسم طالبی» در مورد تحقیقات این فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: وقتی قرار است شما یک کار تحقیقاتی انجام دهید، اول باید برادری خود را ثابت کنید و معلوم باشد که شما این اسناد را برای منافع ملی استفاده خواهید کرد و بعد از آن شروع به مکاتبه و نامه‌نگاری می‌کنید که این کار زمان‌بر است و این اسناد در یک جا جمع نشده است اما من با همه طیف‌های صحبت کردم، با آزاده‌ها، زندانی‌ها، کتک‌زن‌ها، کتک‌خورده‌ها و ... که آن‌ها از من درخواست کردند که نامی از آن‌ها در فیلم آورده نشود. 

طالبی: هرکس وطن‌فروشی کند، قلاده به گردن است

به گزارش فارس، در ادامه این نشست یکی از حضار از «ابوالقاسم طالبی» در مورد نام فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: کسانی که علیه این کشور دست به اقداماتی می‌زنند که باعث خون و خون‌ریزی می‌شود و کشور را مورد هجمه و تجزیه قرار می‌دهند، انسان‌های خود فروخته و قلاده به گردن هستند و در این جامعه هم مردود می‌شوند، چرا که همواره جامعه را به حرکت رو به عقب سوق داده‌اند.

طالبی ادامه داد: هرکسی وطن‌فروشی کند، قلاده به گردن است.

 تیزر تلویزیونی «قلاده‌های طلا» 60 بار پشت سر هم پخش شد

در پایان این نشست «ابوالقاسم طالبی»، گفت: در مورد تیزر تلویزیونی، 60 بار پشت سر هم تیزر فیلم ما از تلویزیون پخش شد و بعد از حرف‌های انصار حزب‌ال،له فیلم «سعید سهیلی» شروع به فروش کرد و فیلم ما زیاد نفروخت.