کد خبر 1130944
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از نبودن انسجام لازم در نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر خبر داد.

به گزارش مشرق، سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگویی درباره چرایی افزایش معتادان متجاهر، اظهار کرد: مدل‌هایی که به منظور نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر در حال انجام است وحدت رویه و انسجام ندارد، چرا که سه یا چهار دستگاه مربوطه، در کمپ‌های نگهداری خود، از مدل و روش‌های خاصی استفاده می‌کنند و افرادی که در بخش غیردولتی هستند هم با روش متفاوتی این کار را انجام می‌دهند که این نشان می‌دهد هیچ گونه وحدت رویه‌ای در بازپروری نداریم.

بیشتر بخوانید:

بلاتکلیفی ۵۰۰ زن معتاد متجاهر در پایتخت

وی تصریح کرد: مردم ما هنوز نمی‌دانند چگونه باید با یک معتاد متجاهر برخورد کنند و در این میان، ما نیز با وجود داشتن پژوهشگر و روانشناس‌های مختلف در کشور، از آن‌ها و مردم نخواستیم که روش پیشنهادی خود را ارائه دهند.

حسینی گفت: برای این منظور، تجربه‌های بین المللی وجود دارد و می‌توانیم یک فراخوان عمومی دهیم و از همه بخواهیم پیشنهاد خود را برای برخورد با این پدیده ارائه کنند تا بتوانیم آن را تبدیل به فرهنگ سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: یکی از دلایلی که باعث افزایش تعداد معتادان متجاهر می‌شود این است که افراد در خانواده آموزش ندیده اند و همین موضوع باعث می‌شود که به محض روبرو شدن با چنین معضلی، فرد معتاد را طرد کنند و او نیز در جامعه هم با طرد اجتماعی روبرو می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران