نماینده مردم کلیبر در مجلس گفت: اگر انتقادات از طرف مردم باشد، با روی باز می‌پذیریم و هر کجا لازم باشد شفاف‌سازی و عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش مشرق،  حسین حاتمی در مورد دلیل حواشی ایجاد شده اخیر پیرامون عملکرد مجلس دوره یازدهم  اظهار داشت: حساسیت روی مجلس یازدهم بنا بر دلایلی بالا است، چرا که در سخت‌ترین شرایط کشور رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را در اولویت قرار داده و از مسئولان آن را به طور جدی پیگیری می‌کند طبیعی است که تبعات این پیگیری و حواشی آن باعث شود  که این مجلس مورد رصد و پایش قرار بیشتری قرار گیرد .

آرمان‌گرایی و انقلابی بودن مجلس یازدهم را متفاوت و متمایز از سایر ادوار مجلس کرده است

وی ادامه داد: ویژگی‌های مجلس یازدهم همچون آرمان گرایی، انقلابی بودن و فاکتورهای ارزشی که مترتب بر آن است، از دیگر دلایلی است که این مجلس را متفاوت و متمایز از سایر ادوار مجلس قرار داده است.

حاتمی تصریح کرد: افرادی با دیدگاه‌های سیاسی و جناحی تلاش می‌کنند تا مانع موفقیت مجلس یازدهم شوند، چرا که رویکرد انقلابی و جهادی و حرکت در مسیر تحول‌گرایی این مجلس را در تضاد با اهداف سیاسی خود می‌بینند و برای برهم زدن آرامش در فضای تقنینی کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی یادآور شد: تنها حدود ۳ ماه و نیم از عمر این دوره از مجلس گذشته است، اما افرادی مغرضانه تلاش می‌کنند تا سطح انتظارات عمومی را نسبت به عملکرد آن بالا ببرند و با ایجاد حواشی آستانه تحمل مردم را پایین بیاورند و عاملی برای قضاوت زودهنگام علیه مجلس و نادیده گرفته شدن ویژگی‌های ارزشی آن شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: سازوکارهای حاکم بر مجلس و پشتیبانی‌های مبهم و بعضا غیرمتعارف باعث ایجاد حواشی می‌شود. کما اینکه برای نمایندگان وقتی نتوانستند خانه سازمانی تحویل دهند، وام به شرط کسر از حقوق دادند که مشکلات و حواشی ایجاد شد. به جای کمک هزینه دفتری که سر جمع دریافتی نماینده را بیشتر نشان می‌دهد می‌توانند در شهرستان‌ها  ساختمان خانه ملت و خودرو را حداقل تراز یک بخشدار تامین و به نام مجلس تجهیز و مهیا کنند و نماینده را از حواشی و حرف و حدیث‌ها مبرا کنند، اما چون این سازوکارها فراهم نیست نماینده و مجلس زیر سوال می‌رود.

نماینده  کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: تحویل واکسن آنفلوآنزا نیز موضوع جدیدی نیست و طبق روال ادوار گذشته مجلس صورت گرفته است و یک کار اداری در حیطه امور اداری و معاونت بهداشت و درمان مجلس بوده است و نمایندگان درخواست و دخالتی در آن نداشتند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر این انتقادات از طرف مردم باشد، با روی باز می‌پذیریم و هر کجا لازم باشد شفاف‌سازی و عذرخواهی می‌کنیم، چرا که آنها موکلان و ولی نعمتان  ما هستند، اما به نظر می‌رسد یک جریان سیاسی پشت صحنه در  تخریب مجلس بی‌محابا تلاش می‌کند برای مثال نماینده‌ای که سه دوره نماینده بوده و سه دستگاه خودرو گرفته الان معترض خودروی واگذاری به نمایندگان است.   اینجاست که این قبیل انتقادها از مدار صداقت خارج می شود.

منبع: فارس