کد خبر 1101762
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به آمارسازی رسانه های لندنی در مورد فوتی های کرونا در کشور گفت: ایران بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، موارد مرگ و میر کرونا را اعلام می‌کند.

به گزارش مشرق، لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما اگر دنبال پنهان کاری بودیم مثل بسیاری از کشورها از جمله در اروپا موارد اولیه با هفته ها تاخیر اعلام میشد و یا موج دوم کرونا را بسان برخی کشورها با ملاحظات سیاسی و اغلب اقتصادی پنهان می‌کردیم، ولی کاملا شفاف عمل کردیم.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از یک مصداق جریان تحریف در BBC فارسی

وی خاطرنشان کرد: برخی بر اساس اعلام منابع ناشناس و ابهام گویی و بیان جمله «چنین به نظر می‌رسد» و با یک متدلوژی غیر علمی سعی در ایجاد تردید دارند.

بیشتر بخوانید:

ثبت بیشترین آمار فوتی‌های‌ روزانه آمریکا در ۲ ماه اخیر

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم رسانه‌هایی که این موارد را مطرح کرده‌اند، به ده‌ها گزارش از اشکالات و آمارهای مرگ و میر در انگلستان به ویژه در خانه‌های سالمندان که مورد تردید رسانه‌های انگلیس واقع شده و یا آمارهای برخی از کشورهای منطقه که حتی ده درصد مرگ را اعلام نکرده اند را بررسی کنند.

وی گفت: ما قاطعانه مسیر علمی و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را دنبال می‌کنیم و اکیدا پیشنهاد میکنیم افراد و رسانه ها با اغراض سیاسی به مباحث علمی ورود نکنند.