کد خبر 1091135
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

هندوستان در قراردادی جدید جنگنده های سوخو 30 و میگ 29 را از روسیه خریداری می کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، وزارت دفاع هند خرید ۱۲ فروند Su-30MKI و ۲۱ فروند Mig-29 از روسیه و ارتقا ۵۹ فروند Mig-29 در خدمت ارتش این کشور را تایید کرد.ارزش این قرارداد حدود ۲.۳۵ میلیارد دلار است که حدود ۹۵۰ میلیون دلار آن مربوط به خرید و ارتقا Mig-29 و حدود ۱.۴ میلیارد دلار هم مربوط به خرید Su-30MKI است.جنگنده‌های Mig-29 در روسیه ساخته خواهند شد در حالی که جنگنده‌های Su-30MKI در هند مونتاژ خواهند شد. ارتقاء مورد نظر برای جنگنده های میگ 29 هندی احتمالا از نوع یو پی جی خواهد بود.

بر اساس این ارتقاء جنگنده های میگ 29 توانایی سوخت گیری هوا به هوا ، توانایی حمل و پرتاب موشک های هوا به هوای هدایت راداری R-77 ، موشک ضد کشتی KH-35 ، نصب موتورهای جدید تر ار دی 33 سری 3 ، نصب سیستم جلونگر فروسرخ جدید ، افزایش عمر سازه و نصب سیستم نمایشگرهای جدید را دریافت خواهند کرد.

جنگنده های سوخو 30 ام کا آی نیز یک مدل ویژه نیروی هوایی هند بر اساس جنگنده سوخو 30 است که از سالهای ابتدایی صده جدید میلادی ساخت آنها به صورت تحت لیسانس در هندوستان در حال انجام است و بخش عمده توان هوایی این کشور را تشکیل می دهد.