کد خبر 1088991
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با اشاره به اینکه طبق آزمایش های صورت گرفته در آب و فاضلاب تهران کرونا وجود ندارد گفت: ۳۰درصد مردم در آب پرمصرف هستند.

به گزارش مشرق، محمدرضا بختیاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی روز گذشته بیش از ۳ میلیون متر مکعب آب توسط مردم تهران مصرف شده است اظهار داشت: از همه مردم عزیز می‌خواهیم که نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند چرا که این حجم مصرف رکورد ۵۰ سال اخیر را زده است.

ببینید:

فیلم/ رکوردزنی مصرف آب شرب در تهران

بختیاری با بیان اینکه طبق آزمایش‌های صورت گرفته هیچ گونه موردی از کرونا در آی و فاضلاب استان تهران مشاهده نشده است گفت: سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا به هیچ عنوان کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از بهره برداری از تصفیه خانه فیروز بهرام در غرب تهران طی بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: برای این تصفیه خانه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که فاضلاب دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص مقدار آب ذخیره شده پشت سدها نیز عنوان داشت: امسال یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای تهران ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

بختیاری اظهار داشت: ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری یکی از اقدامات مثبت بوده است گفت از این طریق کم آبی بسیاری از روستاها جبران و کیفیت آب‌ها نیز افزایش یافته است.

منبع: مهر