کد خبر 1078238
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: دارندگان سهام عدالت تا ۱۵ خرداد همچنان می‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند.

به گزارش مشرق، حسین فهیمی گفت: در سال 85 که سیاست‌های اصل 44 خصوصی‌سازی ابلاغ شد درصدی از دارایی دولت در قالب 49 شرکت و در قالب سهام عدالت به‌صورت مجانی به متقاضیان واگذار شد.

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: 36 عدد از این شرکت‌ها در بورس قرار دارند. 70 درصد پالایشگاه تهران متعلق به سهام عدالت است.

فهیمی گفت: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری، سازمان خصوصی‌سازی تا پایان وقت اداری چهارشنبه 7 خرداد 99 فرصت داد تا دارندگان سهام عدالت وضعیت سهام خود را در سایت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشخص کنند.

بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه تا 15 خرداد 99 دارندگان همچنان می‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند، افزود: افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند در 36 شرکت بورسی سهام‌دار می‌شوند که مسئولیت سود و زیان آن‌ها در بورس به‌عهده خود آن‌ها است و دیگر غیر قابل تغییر است.

فهیمی درباره روش غیرمستقیم یادآور شد: در این روش افراد سهام‌دار یک شرکت استانی به‌صورت واسطه مالی قرار می‌گیرند.

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: بر اساس گفته شورای‌عالی بورس افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده و خود کنترل خریدوفروش سهام را به‌عهده گرفته‌اند می‌توانند تا 30درصد سهام خود را بفروشند.

وی اضافه کرد: از مجموع 46 میلیون نفر سهامدار، تا دیروز 13 میلیون و 600 هزار نفر شیوه اداره مستقیم سهام عدالت را برگزیدند.

او گفت: از 6 خرداد بانک‌های کشور به کمک بازار سرمایه آمدند و سفارش فروش سهام از دارندگان گرفتند و دیروز که روز آزادسازی سهام عدالت بود اقدام به فروش کردند.

او گفت: ارزش تقریبی سهام عدالت دیروز حدود 15 میلیون تومان بوده است.

منبع: تسنیم