کد خبر 1067066
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱

در سال ۱۳۶۲ شمسی به عنوان فرمانده سپاه «شهر ری» منصوب شد و با همین مسئولیت، روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۶۴، طی «عملیات والفجر۸» مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «سید احمد»  در دومین روز فروردین ماه ۱۳۲۹ هجری شمسی در خانه «سید رحیم چاشمی» در روستای «چاشم» از توابع مهدیشهر در استان سمنان متولد شد . پدرش کشاورزی مومن، از مقلدین امام خمینی بود . شهید نبوی دوران ابتدایی را در روستا به پایان رساند و سپس به حوزه علمیه صادقیه (ع) سمنان رفت. ایشان پس از مدتی هم برای ادامه تحصیل به قم عزیمت نمود و تا سطح حوزوی خارج یک و دو ادامه تحصیل داد. به سال ۱۳۵۵ ، به دلیل مبارزات سیاسی‌اش در تهران دستگیر و مدت ۴ ماه در زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری بسر برد و پس از آن به زندان اوین منتقل شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سمنان شروع به کار کرد . در سال ۱۳۶۰ مسئولیت روابط عمومی سپاه سمنان را پذیرفت و پنج ماه بعد به عنوان مسئول سپاه «شهرکرد» راهی آن شهر شد . به سال ۱۳۶۱ فرماندهی سپاه پاسداران قم را بر عهده گرفت. وی در سال ۱۳۶۲ شمسی به عنوان فرمانده سپاه «شهر ری» منصوب شد و با همین مسئولیت، روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۶۴، طی «عملیات والفجر۸» مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود.

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم