کد خبر 1063101
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

۳ پهپاد رزمی جدید که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است طی مراسمی به نیروهای هوایی و پدافند هایی ارتش تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین رزمی به ارتش، صبح شنبه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

امیر حاتمی طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه «این هواپیماهای بدون سرنشین با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده است و دارای ویژگی‌های خاصی هستند»، اظهار کرد: این سه محصول بخش مهمی از ماموریت های دو نیروی هوایی ارتش و نیروی پدافند هوایی ارتش را پوشش می‌دهند.

وی افزود: این محصول یک هواپیمای هدف برای پدافند و مأموریت فریب در شبکه پدافندی دشمن ایجاد می‌کند.

وزیر دفاع همچنین درباره ویژگی‌های این هواپیماهای بدون سرنشین خاطرنشان کرد: این پهپادها می‌توانند به‌عنوان یک هواپیمای شناسایی تحرکات دشمن را در اطراف مرزها  مورد رصد قرار دهند؛ همچنین با توجه به اینکه این پهپادها به انواع بمب و موشک تجهیز شده اند، میتوانند در مأموریت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

امیر حاتمی اظهار کرد: این هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند در ارتفاع ۴۰ تا ۴۵ هزار پا پرواز کنند و هواپیمای «کرار»، هواپیمای «ابابیل ۳» و هواپیمای چندمنظوره جت تا شعاع هزار و ۵۰۰ کیلومتری می‌توانند مأموریت انجام دهند.

منبع: ایسنا