کد خبر 1062965
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹

از جمع ۱۰۸۶۴۷ رای، لوگوی پرسپولیس با کسب ۸۳ درصد آرای مخاطبان وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان پرطرفدارترین لوگو بین تیم‌های آسیایی انتخاب شد.

به گزارش مشرق، چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا یک نظرسنجی را با عنوان پرطرفدارین لوگوی باشگاهی فوتبال در آسیا برگزار کرد و حالا نتیجه آن مشخص شده است. در این نظرخواهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند که ۸۳ درصد آن‌ها به لوگوی باشگاه پرسپولیس رای دادند.

در بین گزینه‌ها القادسیه کویت، ججو یونایتد کره جنوبی، ناگویا گرامپس ژاپن، پارسیپورای اندونزی و بنگال غربی هند نیز در کنار پرسپولیس حضور داشتند که تیم هندی با ۱۳ درصد از آرا در رتبه دوم جای گرفت. این در حالی است که البته نبود گزینه‌های بیشتر سبب اعتراض طرفداران دیگر تیم‌ها شده بود.

در توضیح AFC برای لوگوی پرسپولیس به این مورد اشاره شده که این نام، پایتخت هخامنشیان را تشکیل می‌داد و یک عنصر تاریخی در ایران به شمار می‌رود. همچنین آمده که پرسپولیس در این سال‌ها لوگوی خود را بارها تغییر داده، اما از سال ۲۰۱۲ لوگوی این تیم به همین شکل باقی مانده و همچنین نام پرسپولیس در انگلیسی و فارسی به همین شکل تلفظ می‌شود.