کد خبر 1062880
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹

حرف وزارت بهداشت این بود که این دانشجویان باید ۱۴ روز در یک مرکز مجهز قرنطینه بمانند اما با دستور مستقیم وزارت خارجه، دانشجویان به یک هتل منتقل شدند.

به گزارش مشرق، امین نیکدل فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت: ماجرا از این قرار است که بعد از بازگرداندن دانشجویان ایرانی از ایتالیا، وزارت خارجه پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت نکرده و آنان را به جای قرنطینه، به هتلی در مرکز تهران منتقل کرده است که برای این کار تجهیز نشده است.

 حتی شنیده میشود به دلیل سهل‌انگاری وزارت خارجه، دو نفر از دانشجویان ایرانی که از ایتالیا به ایران آمدند از محل اسکان خود فرار کرده‌اند.

 حرف وزارت بهداشت این بود که این دانشجویان باید ۱۴ روز در یک مرکز مجهز قرنطینه بمانند اما با دستور مستقیم وزارت خارجه، دانشجویان به یک هتل منتقل شدند.

اما ماجرا فقط به اینجا ختم نمیشود. گویا ۹۰۰ ایرانی دیگر که در ایتالیا زندگی میکردند میخواهند به کشور بازگردند  و این موضوع مورد بحث جدی میان وزارت خارجه و بهداشت است.

وزارت بهداشت میگوید: ما کمک میکنیم هموطنان گرفتار در ایتالیا (و سایر کشورها) برگردند اما باید تحت نظارت این وزارتخانه مستقیما به قرنطینه بروند و بعد از ۱۴ روز و انجام تست‌های لازم، می‌توانند به آغوش خانواده های خود بازگردند.


اما وزارت خارجه میگوید نه.

انتهای حرف وزارت بهداشت این است با توجه به اینکه هیچ شناختی از ویروس کرونای ایتالیایی یا اسپانیایی نداریم، بهتر است برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در ایران با یک ویروس جهش یافته، پروتکلی که توسط ستاد مبارزه ملی با کرونا تنظیم شده است، رعایت شود تا هم ایرانی‌های خارج از کشور به ایران برگردند و هم جان هموطنان داخل کشور با بازگشت هزاران ایرانی از سراسر دنیا، به خطر نیفتد.

در همین راستا مشاور وزیر بهداشت توییتی طعنه آمیر خطاب به وزارت خارجه منتشر کرد:
«هرچند موفقیت‌های چشمگیر ایران در مدیریت ویروس کرونا و ناکامی و بحران در کشورهای اروپایی و آمریکا، باعث شده تا بسیاری از شهروندان ایرانی متقاضی بازگشت به کشور باشند؛ ‏اما این روند باید کنترل شده و تحت تدابیر و نظارت وزارت بهداشت انجام شود ‏هرگونه سهل انگاری می‌تواندخسارت آفرین  باشد»