نمایشگاه های خودرو از جمله پربازدید کننده ترین و پرطرفدارترین نمایشگاه های جهان هستند. جدیدترین تکنولوژی ها و چهره خودروهای مختلف و معتبر دنیا در این نمایشگاه ها مخاطبان زیادی را به خود جذب می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، نمایشگاه اتومبیل ژنو هر ساله در فرانسه برگزار می شود. در این نمایشگاه شرکت های متفاوت به رونمایی از ماشین های خود می پردازند و با هم در آخرین تکنولوژی ها رقابت می کنند. در اینجا قصد داریم تا شما را با برخی از آخرین ماشین هایی که در این نمایشگاه رونمایی شده اند را معرفی کنیم:

Lamborghini Aventador  J:

امسال شرکت قدرتمند ماشین سازی یعنی لامبورگینی اخرین نسخه ار ماشین های خود را رونمایی کرده است. این ماشین  دارای یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.5 لیتر است و بدنه آن نیز تماما از یبر کربن ساخته شده است. این ماشین دارای گیریبکس اتوماتیک است ولی نمونه های دستی آن نیز وارد بازار خواهد شد.



این ماشین از یک نظر متفاوت به نظر می رسد و آن طراحی این ماشین است. نکته اصلی در مورد طراحی آن این است که این ماشین سقف و شیشه جلو ندارد. همین امر تا حدی چهره این ماشین را عجیب کرده است. همچنین جلو داشبورد این ماشین به نوعی با بدنه و کاپوت آن یکسره شده است.

لامبورگینی اعتقاد دارد که این ماشین با شمایل زیبا و موتور قدرتمند می تواند یکی از بهترین انتخاب ها در سال آینده باشد.

Toyota FT-Bh Hybrid :

امسال در نمایشگاه ژنو تویوتا از مدل فضایی خود برای ماشین های نسل آینده که با محیط زیست نیز سازگار هستند رونمایی کرد. این ماشین قصد دارد تا دنیای ماشین های هیبریدی را عوض کند. تویوتا این ماشین را در اندازه مدل قبلی خود یعنی Prius ساخته است و می تواند مسیر 200 کیلیومتری را تنها با یکبار سوخت گیری طی کند.

این ماشین تنها برای مسئله سوخت ساخته شده است و هدف اصلی و به نوعی برگ برنده ان نیز در این مورد قرار دارد. این ماشین در هر کیلومتر تنها 49 گرم دی اکسید کربن را وارد هوا می کند و این خود می تواند به حفظ محیط زیست بسیار کمک کند.



در مقابل مسئله سوخت این ماشین از یک طراحی خاص نیز بهره می برد. در ابتدا شاید طرح ان عجی به نظر برسد اما طراحان این ماشین به دنبال ان بودند تا بتوانند یک ماشین با قدرت زیاد بسازند. شیشه های این ماشین به نوعی است که امروزه در منازل به کار می رود و از خروج هوای داخل ممانعت می کند. حتی رنگ آمیزی این ماشین نیز به این دلیل است تا از گرم شدن بیش از حد آن در فصل گرم جلوگیری کند.

تویوتا اعلام کرده است که ممکن است تا در سال های آینده نسخه گازوئیلی این ماشین را نیز با یک موتور دو سیلندر وارد بازار کند.

Bertone Nuccio:

شرکت خودرو سازی برتونه شاید زیاد آشنا نباشد اما این شرکت امسال به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس اش از یکی از جدیدترین مدل های خود رونمایی کرد.

این ماشین که قرار است صدمین سالگرد شرکت را جشن بگیرد به نام نوسیو معروف استو اس نوسیو از ان جهت برای این ماشین انتخاب شده است که نام فرزند موسس شرکت است. بعد از جیووانی برتونه پسر او به عنوان جانشین انتخاب شد. این شرکت در طراحی ماشین هایی مانند لامبورگینی و فیات دست داشته است.



این ماشین بیشتر به خاطر طراحی بسیار زیبایش مورد توجه قرار گرفت. سقف ماشین به رنگ نارنجی است و طرحی چراغ های آن به صورت کشیده بسیار زیبا هستند. موتور این ماشین در میانه بدن ان قرار دارد و این باعث شده تا بیشتر وزن در این نقطه جمع شود. شیشه جلوی ماشین نیز بسیار کشیده است و تا بالای سرنیشنان ادامه دارد.

 BMW M6:

امسال در نمایشگاه ژنو شرکت معروف بی ام دبلیو از جدیدترین مدل ماشین هی اتاق 6 خود رونمایی کرد. این ماشین ها که قرار است در سال 2012 و 2013 وارد بازار شوند دارای موتورهای بسیار قدرتمند هستند و بیشتر شبیه به M5 شده اند.

موتوراین ماشین ها هشت سیلندر است و دارای حجم 4.4 لیتری می باشد و همین باعث می شود تا 560 اسب بخار تولید کند. این موتور می تواند تا 10 درصد بیشتر اسب بخار از موتور های پنج لیتری و 10 سیلندر بی ام دبلیو تولید می کند و تا 30 درصد نیز بیشتر به صرف هستند.



این ماشین دارای یک گیریبکس هفت دنده پدالی است. با این امکانات میزان شتاب این ماشین به اندازه ای است که می تواند 100 کیلومتر را در 4.2 ثانیه برود. اما ماشین به طور خودکار بر روی سرعت 250 کیلومتر بسته شده است.

Infiniti Emerg-E:

یکی از ماشین های رونمایی شده در نمایشگاه امسال ز شرکت اینفینتی است که باعث شده است تا بسیاری مشتاق آن بشوند. البته این ماشین در حالت طرح است و علا قصد تولید انبوه ندارد. این شرکت اعلام کرده است که ماه ها طراحان خود را مشغول ساخت این ماشین کرده است.



نکته مثبت این ماشین موتورهای الکتریکی آن است که می توانند با قدرت بسیار زیادی کار کنند و می تواند قدرت 402 اسب بخار را آزاد کند. البته لازم به ذکر است که این ماشین با استفاده از موتور برقی خود تنها می تواند 1610 کلیوگرم را جابجا کند. البته با توجه به بدنه سبک آن این وزن مناسب به نظر می رسد.

موتور برقی این ماشین داری قدرت 14.8 کیلووات ساعت است و به عنوان یکی از ماشین های خوب در بین ماشین های برقی شناخته می شود ومی تواند آینده این بازار را تغییر دهد.