به گزارش مشرق، مهدی نصیری در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

توییت من در مورد مهندس بازرگان در شرایطی موجب دلخوری برخی نیروهای انقلابی شد که رهبر انقلاب در پیامهای تسلیتشان به مناسبت در گذشت ایشان (سال ۷۳) و در گذشت مرحوم دکتر یدالله سحابی جانشین بازرگان در نهضت آزادی(سال ۸۱) از دیانت و خدمات هر دو آنها با تعابیر بسیار بلندی تجلیل کرده اند و این در حالی بود که در همه این سالها این دو مرحوم با جمهوری اسلامی  تقابل سیاسی داشتند.

آنچه من در باره ضرورت انصاف ورزی با بازرگان و امثال این چهره ها گفتم دقیقا ناظر به همین شیوه برخورد منصفانه و بزرگوارانه بود اما سئوال این است که چرا باید بین این منش دینی - عقلانی رهبری با نحوه مواجهه طیفی از نیروهای حزب اللهی و انقلابی با چنین مسائلی شکافی عظیم باشد؟ قاصر یا مقصر کیست؟

متن دو پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای جهت اطلاع کسانی که آنها را ندیده اند، این است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر یدالله سحابی

درگذشت مرحوم آقای مهندس مهدی بازرگان را به جناب‌عالی و خانواده‌ی محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم. ایشان یکی از مبارزان دیرین با رژیم ستمشاهی و نیز از جمله‌ی پیشروان ترویج و تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی با زبان و منطق و شیوه‌ی نوین بود و از این رهگذر بی‌شک در چشم همه‌ی علاقه‌مندان به گسترش و رواج ایمان اسلامی در میان طبقات تحصیل‌کرده در دوران خفقان و دین‌زدایی رژیم پهلوی، دارای شأن و ارزش بخصوص بود.
خداوند ایشان را مشمول رحمت و مغفرت و فضل خود قرار دهد و به تلاشهای ایشان با چشم رضا و قبول بنگرد.
لطفاً مراتب تسلیت این‌جانب را به همسر و فرزندان محترم ایشان ابلاغ فرمایید.
سیّد علی خامنه‌ای (۷۳/۱۱/۵) 

پیام تسلیت در پی درگذشت‌ دکتر یدالله‌ سحابی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

درگذشت‌ مرحوم‌ مبرور آقای‌ دکتر یدالله‌ سحابی‌ (رحمه‌ الله‌ علیه) را به‌ همه‌ فرزندان‌ محترم‌ و به‌ خاندان‌ گرامی‌ ایشان‌ تسلیت‌ می‌گویم. این‌ شخصیت‌ کهن‌ سال‌ علمی‌ و فرهنگی‌ و سیاسی، سالهای‌ درازی‌ را با مجاهدت‌ و جدیت، به‌ تلاشی‌ صادقانه، در راه‌ آنچه‌ بدان‌ باور داشت، مصروف‌ کرد. همت‌ اصلی‌ او گماشته‌ شده‌ بود اولا بر زدودن‌ تهمت‌ ناسازگاری‌ دین‌ و علم، که‌ انگیزه‌های‌ منحرفی‌ موجب‌ طرح‌ مکرر آن‌ از سوی‌ عناصری‌ می‌گشت‌ و نیز بر مردود شمردن‌ پندار جدایی‌ دین‌ از سیاست. در بخش‌هایی‌ از سالهای‌ متمادی‌ این‌ مجاهدت‌ طولانی، وی‌ به‌ شیوه‌های‌ فرهنگی‌ و در بخش‌های‌ دیگری‌ به‌ شیوه‌های‌ سیاسی‌ روی‌ می‌آورد و سالها زندان‌ در رژیم‌ ستمشاهی، هزینه‌ی‌ این‌ اقدام‌ با اهمیت‌ بود.

مرحوم‌ دکتر سحابی، مردی‌ با ایمان، با حقیقت، خوش‌ روحیه‌ و مقاوم‌ بود. در دوران‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ پس‌ از مقطعی‌ که‌ وی‌ از قوای‌ مجریه‌ و مقننه‌ خارج‌ شد، اختلاف‌ برخی‌ از دیدگاههایش‌ با مسؤولان‌ کشور، وی‌ را به‌ وادی‌ بی‌انصافی‌ و غرض‌ ورزی‌ سوق‌ نداد. او مردی‌ دیندار و متعبد و درست‌ کردار بود.

از خدای‌ متعال‌ مسئلت‌ می‌کنم، که‌ رحمت‌ و فضل‌ خود را بر روح‌ او ارزانی‌ فرماید و دورانی‌ را که‌ او اکنون‌ در آن‌ به‌ سر می‌برد، برای‌ او دوران‌ آسایش‌ و برخورداری‌ از مغفرت‌ الهی‌ قرار بدهد.

بمنه‌ و کرمه‌ ـ سیدعلی‌ خامنه‌ای‌ ـ ۱۳۸۱/۰۱/۲۴