کد خبر 1034317
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

شورای نگهبان بر لزوم پرهیز از گمانه زنی غیرمستند درباره بررسی صلاحیت‌ها و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان تاکید کرد و در اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کرد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از گمانه زنی غیرمستند درباره بررسی صلاحیت‌ها و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان تاکید کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

طی امروز و روزهای گذشته اخبار و مطالب مختلفی نسبت به دلایل عدم تأیید صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات منتشر می‌شود که عموماً کذب و بی اساس است. هرچند شورای نگهبان بارها از مسئولان، فعالان سیاسی و رسانه ها درخواست کرده است که در خصوص نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان و دلایل عدم تأیید افراد از گمانه زنی های غیر مستند خودداری ورزند اما با اینحال شاهد تکرار این ادعاها در فضای عمومی کشور هستیم.

شورای نگهبان ضمن تکذیب و عدم تأیید مطالب منتشرشده و تأکید بر اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان مبتنی و مستند به مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات و ادله ابرازی از مراجع ذی‌صلاح می‌باشد، همچون گذشته از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، درخواست می‌کند از هرگونه اظهارنظر و گمانه‌زنی غیرمستند، انتشار شایعات بی اساس و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان که باعث نگرانی افکار عمومی میگردد، خودداری نمایند و اعلام می¬دارد حق این نهاد در پیگیری قضایی موارد نقض قانون از جمله نشر اکاذیب محفوظ می‌باشد.