کد خبر 1025205
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

اما اعتراض امروز مردم عزادار عراق که به آتش زدن پرچم و حمله به سفارت آمریکا انجامیده، نظامیان تروریست و جنایتکار پنتاگون را از انتقام بسیج مردمی عراق معاف نمی کند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

جنایت آمریکا در حمله به پایگاه های مقاومت مردمی که بساط داعش را جمع کرده بودند، خبطی بزرگ بود و دوباره، شیطان بزرگ را به کانون اعتراض مردم عراق برگرداند.

تشییع شهدای بسیج مردمی، امروز به مقابل جاسوسخانه آمریکا کشیده شده و معترضان در حال برافراشتن چادرها هستند. گفته می شود برخی کارکنان، سفارت را تخلیه کرده اند.

خون شهدای بسیج مردمی که در جنایت اخیر نظامیان تروریست آمریکا جان فدا کردند، ورق تحولات را برگردانده است. همزمان، تظاهرات ضد آمریکایی در شهرهای مختلف عراق و آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل شدت گرفته است.

نیویورک‌تایمز امروز نوشت "حمله آمریکا به حشد الشعبی، عراقی‌ها را متحد کرد. این روزنامه درباره تشدید مخالفت‌ها با حضور نظامی واشنگتن در عراق هشدار داد.

محسن میلانی از عناصر ضدانقلاب در گفتگو با BBC: حمله آمریکا به عراق باعث شد تمام سیاستی که عربستان و واشنگتن در چندماه گذشته داشتند برای اینکه عراقیها را علیه ایران سوق دهند، به طرف آمریکا بازگردند و این به معنی این است که شیعیان یکپارچه‌تر می‌شوند. این خدمتی بزرگ به ایران بود.

پیام کاری که امروز مردم عراق کردند، این است: دوران بزن دررو گذشته است و زدی ضربتی حقارت نوش کن.

اما اعتراض امروز مردم عزادار عراق که به آتش زدن پرچم و حمله به سفارت آمریکا انجامیده، نظامیان تروریست و جنایتکار پنتاگون را از انتقام بسیج مردمی عراق معاف نمی کند.

مردم عراق به جای خود و رزمندگان عراقی هم، جای خود. آمریکا امروز فقط ضربت اول را چشید و تحقیر شد اما احتمالا ضربات کاری تر و تحقیر آمیز تر، فراتر از بغداد در راه است.