کد خبر 1023837
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

پس از گذشت دو روز از سانحه جنگنده میگ ۲۹، ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت خلبان این جنگنده را تایید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ارتش، روز چهارشنبه مورخه ۴ دیماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش در حین انجام مأموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

در این سانحه به دلیل شرایط بد جوی و اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر امروز، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ عملیات جستجوی لاشه جنگنده میگ-۲۹ در «سبلان»

جنگنده ارتش در اردبیل سقوط کرد

شایان ذکر است این خلبان شجاع در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

سرهنگ خلبان شهید محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که باروحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در مأموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

از این شهید عزیز یک فرزند ذکور به یادگار مانده است.