کد خبر 1020958
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴

زمانی که شهردار بودم تلاش کردم به فراخور امکان و توان مجموعه شهرداری، بخشی از مشکلات تاکسیرانان را برطرف کنم.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز روز حمل و نقل است. جا دارد از زحمات هزاران راننده تاکسی تشکر کنم که با گرمای تابستان و آلودگی هوای کشنده در فصول سرد، دست و پنجه نرم می‌کنند و بدون این که از مواهب مادی وابسته بودن به سازمان دولتی برخوردار باشند، روزانه میلیون‌ها جابجایی را در شهر امکان‌پذیر می‌کنند.


زمانی که شهردار بودم تلاش کردم به فراخور امکان و توان مجموعه شهرداری، بخشی از مشکلات تاکسیرانان را برطرف کنم:

در بازه زمانی سالهای نود و یک تا نود و پنج، با پیگیری و ارائه وام، تاکسی فرسوده هفده‌هزار نفر نو شد.

تمامی خانواده هشتادهزار نفری تاکسیرانان شهر تهران، به صورت رایگان و پانصدهزار نفر اعضای خانواده ایشان با هفتاد درصد تخفیف تحت پوشش بیمه تکمیلی و همه آنها رایگان تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار گرفتند و برایشان خدمات رفاهی ویژه‌ای مانند تخفیف پنجاه درصدی در کلیه مجموعه‌های ورزشی و سینماها و اعزام شصت‌هزار نفر از این عزیزان به سفر زیارتی مشهد مقدس در نظر گرفته شد. .

البته روشن است که نه هیچ کدام از این اقدامات می‌تواند زحمت این قشر زحمتکش را جبران کند و نه مشکل اصلی آن‌ها و دیگر اقشار جامعه را که همان مشکلات اقتصادی و معیشتی است، حل می‌کند.


مطمئن هستم که می‌توان به روزی رسید که با افزایش قدرت خرید مردم و ایجاد ثبات اقتصادی، هر ایرانی با عقیده و سلیقه‌ای به منزلتی که در شأنش است برسد.