بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم

وزیر خارجه بلاورس اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد تا میزبان گفت‌وگوها صلح بین اوکراین و روسیه باشد.

به گزارش مشرق، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس امروز دوشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح درباره اوکراین است، اما همه چیز به اراده سیاسی کی یف بستگی دارد.

وی دراین‌باره گفت: درهای ما برای مذاکرات صلح آمیز باز است. آنها همیشه باز بوده و باز خواهند ماند. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگرداندن صلح و پایان دادن به خونریزی در اوکراین کمک کند.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: ما به اراده سیاسی رهبری اوکراین تکیه خواهیم کرد… ما می بینیم و توجه می کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده ای می خواهند صلح را بازگردانند و به رنجی که با آن روبه رو هستند پایان دهند. اما همه چیز به تصمیم سیاستمداران این کشور بستگی دارد.

آلینیک روز شنبه اعلام کرد که ابتکار سوئیس برای برگزاری نشستی درباره اوکراین در ۱۵ و ۱۶ ژوئن بدون مشارکت روسیه و بلاروس «بی معنی» است و تأکید کرد که دستیابی به نتایج در چنین نشستی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بلاروس برای شرکت در این نشست دعوت نامه ای دریافت نکرده است، افزود: فرض ما این است که هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه و هرگونه بحث در مورد مسائل امنیتی اروپا و اوراسیا بدون مشارکت روسیه و بلاروس مطلقاً بی فایده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    لعنت به تو و ارباب شکست خوردت روسیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس