کد خبر 1603789
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

ما روزانه از سمت کسب‌وکارها و برندهای مختلف پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنیم. بسیاری از پیامک‌هایی که دریافت می‌کنیم یا توسط ما خوانده می‌شوند، یا اصلا باز نشده آنها را پاک می‌کنیم. نوشتن متن پیامکی که مناسب کسب‌وکاری باشد و بتوان از آن برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده کرد، دارای نکات و قوانینی است که با رعایت آن می‌توانیم مخاطب را ترغیب کنیم، تا پیامک تبلیغاتی ما را باز کرده و بخواند.

اگر کسب‌وکاری دارید و از پنل پیامکی استفاده می‌کنید، باید اصول و نکات مهم در نگارش متن تبلیغاتی را درنظر داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تمام نکاتی که در نوشتن یک متن جذاب و موثر به شما کمک می‌کند، می‌پردازیم.

پیامک تبلیغاتی برای فروش بیشتر

کسب‌وکارها از روش‌های مختلفی برای بازاریابی استفاده می‌کنند! یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی، ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید محصولات و خدمات خود را از طریق پیامک به مخاطبان هدف خود ارسال کنید. البته فقط ارسال پیامک مهم نیست! بلکه ارسال پیامک تبلیغاتی موثر اهمیت دارد. چرا که عامل تعیین‌کننده در ترغیب مخاطبان به خرید محصول، همان متنی است که ارسال می‌کنید. هر چقدر این متن بهتر و موثرتر باشد، در نهایت می‌تواند به افزایش فروش کسب‌وکارتان کمک کند.

چگونه پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟

مثبت‌نگری در بازاریابی پیامکی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نوشتن متن تبلیغاتی پیامک نقش بسیار مهمی دارد، مثبت‌نگری است. گاهی اوقات کسب‌وکارها یک متن را به صورت عادی برای مخاطبان ارسال می‌کنند که در نهایت تاثیر زیادی روی مخاطب ندارد. در این صورت مخاطبان ممکن است پیامک را نخوانند و به آن توجهی نداشته باشند. در حالی که اگر در متن پیامک خود از کلمات مثبت استفاده کنید، نگرش مخاطب نسبت به محصولات شما تغییر می‌کند.

نکات مهم نوشتن متن تبلیغاتی برای بازاریابی پیامکی

اگر قصد نوشتن متن پیامک تبلیغاتی دارید، نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید متن پیامک جذاب‌تری بنویسید. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهمی که در نوشتن متن تبلیغاتی کمک زیادی به شما می‌کند، می‌پردازیم.

چگونه پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟

ساده و قابل فهم بودن

اولین نکته در نوشتن پیامک تبلیغاتی ساده و قابل فهم بودن آن است. متن پیامک تبلیغاتی در نگاه اول باید موضوع را به کاربر منتقل کند. هنگام نوشتن متن تبلیغاتی از به کاربردن کلمات سنگین خودداری کنید.

مختصر و کوتاه بودن

یکی دیگر از نکاتی که باید برای نوشتن متن تبلیغاتی به آن توجه کرد، مختصر و کوتاه بودن متن پیامک تبلیغاتی است. شما هنگام ارسال پیامک فقط امکان ارسال تعداد محدودی کاراکتر دارید. به همین منظور بهتر است از جملات مختصر و کوتاه ولی تاثیرگذار استفاده کنید. در بازاریابی پیامکی با استفاده از پنل اس ام اس باید سعی کنید، مستقل سر اصل مطلب بروید. چرا که در متن پیامکی هیچ گونه جایی برای پرداختن به حواشی نیست.

خلاقانه و جذاب بودن

خلاقیت و جذاب بودن همیشه در محتواهای تبلیغاتی حرف اول را می زنند. باید از کلماتی استفاده شود که در همان نگاه اول از نظر مخاطب جذاب باشد. به خصوص بخش اول پیامک می‌تواند به خوانده شدن آن کمک زیادی کند.

درنظر گرفتن مخاطبان هدف

هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی باید این موضوع را در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند. اگر مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید، به راحتی میتوانید محتوای تبلیغاتی ارزشمندی را برای آنها بنویسید.

متمایز کردن کلمات مهم

در یک پیامک تبلیغات برخی کلمات هستند که می‌تواند تاثیر زیادی روی مخاطبان داشته باشد! شما هم باید ببینید که دوست دارید مخاطبان به کدام بخش از پیامک توجه بیشتری کند؟ سپس آن کلمات را برجسته و متمایز کنید. البته امکانات زیادی در پیامک در دسترس نیست! با کمی خلاقیت می‌توانید برخی کلمات را متمایز کنید.

محدودیت زمانی داشتن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند کاربر را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند، تحریک احساسات است. احساس ترس و از دست دادن فرصت یکی از مهم‌ترین احساسات کاربران است که می‌تواند منجر به ترغیب مخاطبان شما شود.

موثر بودن کلمات استفاده شده

کلمات قدرتمند هستند! تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک کلمه کلیدی چطور می‌تواند احساس خاصی را در شما زنده کند؟ استفاده از کلمات کلیدی موثر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را بگیرید. اما چطور؟ با استفاده از کلمات موثر در متن پیامک تبلیغاتی خود می‌توانید مخاطبان را ترغیب به انجام کاری کنید! مثلاً می‌توانید از آن‌ها بخواهید که در یک رویداد شرکت کنند. در این صورت می‌توانید به آن‌ها بگویید که با شرکت در این رویداد می‌توانند حس بی‌نظیر و جدیدی را تجربه کنند.

توجه به برقراری تعامل با مخاطبان

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی، برقراری ارتباط و تعامل است. بازاریابی پیامکی می‌تواند دوطرفه باشد و تعامل خوبی با مخاطبان هدف خود داشته باشید. چطور؟ می‌توانید در پیامک تبلیغاتی خود یک نظرسنجی برگزار کنید. از مخاطبان خود دعوت کنید تا صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنند.

علائم نگارشی را فراموش نکنید!

چگونه پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟

رعایت اصول نگارشی نقش بسیار مهمی در تاثیرگذاری پیامک دارد! هر چقدر اصول نگارشی بهتر رعایت شده باشد، نه تنها به بهتر خوانده شدن پیامک کمک زیادی می‌کند، بلکه نقش زیادی در اعتبار پیامک و کسب‌وکارتان دارد.

استفاده از شعار تبلیغاتی موثر

هر کسب‌وکاری شعاری دارد! اگر شعاری هم ندارید، بهتر است هر چه سریع‌تر یک شعار تبلیغاتی برای خودتان طراحی کنید. استفاده از شعار تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در تبلیغات پیامک انبوه دارد. بهتر است شعار تبلیغاتی را در ابتدای متن بیاورید. اگر برند شناخته شده‌ای هستید، این شعار به مخاطبان کمک می‌کند تا بدانند که از طرف کدام کسب‌وکار پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اند.

لحن پیامک را جدی بگیرید

آخرین نکته‌ای که باید در نوشتن متن تبلیغاتی رعایت کنید، لحن است. این مسئله بسیار مهم است که با چه لحنی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید! به‌خصوص در پیامک که تنها به چند خط متن دسترسی دارید و باید بتوانید لحن متن تبلیغاتی را در همان تعداد کاراکتر محدود پیامک پیاده‌سازی کنید. بهتر است لحن متناسب با محصولات و خدمات شما باشد؛ مثلاً اگر محصول شما مرتبط با جوانان است، از لحن صمیمی استفاده کنید. اگر محصول مرتبط با کالای پزشکی است، از لحن رسمی استفاده کنید.

در نوشتن متن تبلیغاتی، رقبا را درنظر بگیرید!

هر کسب‌وکاری رقیبانی دارد که احتمالاً مخاطبان هدف شما از محصولات و خدمات چند برند مختلف در یک حوزه استفاده می‌کنند. علاوه بر شما، رقیبان شما هم برای آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند و این موضوع بسیار مهم است که سطح پیامک تبلیغاتی شما پایین‌تر از رقیبان نباشد. رعایت این موضوع هم بسیار ساده است! کافی است مدتی پیامک‌های تبلیغاتی رقیبان را مورد بررسی قرار دهید. به همین سادگی می‌توانید ببینید که آن‌ها چه پیامک‌هایی برای شما ارسال می‌کنند و متناسب با همان سطح یا حتی بالاتر ارسال کنید.

نتایج بازاریابی پیامکی را تحلیل کنید!

تحلیل بازاریابی پیامکی اهمیت بسیار زیادی دارد! با کمک پنل پیامکی یا پنل ارسال اس ام اس تحلیل پیامک کار بسیار ساده‌ای است؛ اما چطور؟ شما با کمک آن به راحتی می‌توانید کمپین‌های بازاریابی خود را تحلیل کنید. تعداد پیامک‌های ارسالی، تعداد پیامک‌های باز شده و... همگی در گزارش جامع پنل پیامک قابل دسترسی است. تحلیل بازاریابی پیامکی به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید روز به روز کمپین‌های تبلیغاتی بهتری داشته باشید. اگر نرخ باز شدن پیامک‌ها پایین است، باید فکری به حال نوشتن پیامک تبلیغاتی خود کنید.

چگونه پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

در نهایت که متن پیامک تبلیغاتی خود را آماده کردید، ممکن است این موضوع را ندانید که چطور باید آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید؟ ارسال آن بسیار ساده است و تنها به یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید. با داشتن پنل پیامکی به راحتی می‌توانید شماره مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید و سپس متن پیامک را بنویسید. به همین سادگی می‌توانید پیامک را برای کاربران ارسال کنید.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان ما از طریق سایت پنل پیامکی نیازپرداز در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس