کد خبر 1603207
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کابلوف: روابط روسیه و طالبان درحال گسترش است

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد روابط مسکو و کابل درحال گسترش است و طالبان دشمن روسیه نیستند.

به گزارش مشرق، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به «تاس» گفت طالبان دشمن مسکو نیستند و روابط ما با حکومت کابل درحال گسترش است.

وی افزود با این حال، محدودیت‌های سیاسی خاصی در روابط روسیه با طالبان وجود دارد.

کابلوف گفت: روسیه هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است اما روابط خود را با کابل حفظ کرده است.طالبان در سطح کاردار و وابسته نظامی و تجاری در مسکو حضور دارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به نقل از طالبان اظهار داشت حکمت افغانستان به روسیه اعتماد دارد.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد «زمانی که طالبان با آمریکایی‌ها می‌جنگیدند، می‌گفتند که آمریکایی‌ها ساعت دارند اما ما زمان داریم. اکنون ما هم زمان داریم و هم ساعت».

«دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل پیش از این در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفته بود روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏«نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان چندی قبل نوشته بود: طرح روسیه برای حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی، نشان دهنده تلاش این کشور برای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه و تمایل مسکو برای روابط نزدیکتر با کابل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد مهدی IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    داداش تو احتمالا کابُلوف نیستی؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!! فعلا که افغانستان یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون رو با اردنگی انداخته بیرون ، بهترین فرصت برای روسیه، چین و ایران هست که روابط سیاسی و اقتصادی شونو با افغانستان توسعه بدن و از نفوذ امپریالیزم و یانکی‌های آدمکش به اونجا جلوگیری کنن!!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    فقر و محرومیت ریشه تمام جنایات و تجاوزات است و پیوستن افراد نیازمند از هر سوی دنیا به گروههای تروریستی طالبان و داعش وبوکوحرام وغیره که هدف و ماهیت و فرماندهی واحد با نامهای متفاوت دارند، به امید دریافت حقوق و امتیاز، موجب گسترش مرگبار طالبانی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس