پرچم چین و روسیه

روسای جمهور روسیه و چین در مورد موضوع‌های مختلف از جمله گسترش روابط، تحولات جهانی و جنگ اوکراین گفت‌وگو و بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه نظامی تاکید کردند.

به گزاش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که به پکن، پایتخت چین سفر کرده، با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین پس از دیدار با شی گفت که در جریان مذاکره با رئیس‌جمهور چین در مورد هماهنگی کشورها در عرصه بین‌المللی گفت‌وگو کرده است.

وی اضافه کرد: تجارت و سرمایه‌گذاری متقابل بین روسیه و چین به‌طور قابل اعتمادی از نفوذ منفی کشورهای ثالث محافظت می‌شود.

شی جین‌پینگ نیز گفت‌وگو با پوتین را صریح، دوستانه و معنادار خواند.

پوتین همچنین گفت که در منطقه آسیا و اقیانوسیه جایی برای ائتلاف‌های بسته نظامی-سیاسی وجود ندارد و چنین سازمان‌هایی را مضر و معکوس خواند.

شی جین‌پینگ هم گفت: چین به احیای سریع صلح و ثبات در اروپا امیدوار است و به ایفای نقش سازنده ادامه خواهد داد.

همچنین براساس بیانیه مشترک پس از دیدار و مذاکره پوتین و شی جین‌پینگ، روسیه موضع چین در قبال مسئله اوکراین را مثبت ارزیابی کرد.

در این بیانیه آمده: پکن و مسکو بر لزوم توقف هرگونه اقدامی که می‌تواند به طولانی شدن خصومت‌ها و تشدید بیشتر درگیری منجر شود، اشاره کردند.

بیانیه مشترک ۲ کشور، اضافه کرد: روسیه و چین اعتماد و همکاری خود را در زمینه نظامی بیشتر و دامنه مانورهای مشترک را گسترش خواهند داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که مسکو و پکن ابتکارها برای مصادره دارایی‌ها و اموال خارجی را محکوم و بر حق مقابله به مثل تاکید کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام ی سوالی پیش میاد مسولیت بیان این دوتا کشور به عنوان ابرقدرت ها همه جنبه های زندگی دینی تکنولوزی و اقتصاد سیاست تولید محتوا کنند قشرهای مختلف بشناسن این کشورها حالا تصویری محتوایی ....نباید گنگ باشه براشون
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    ریسی جمهور چین شکل پیر زن های رو به مرگ سکته ای که زیر سرم دارن جون میکنن تو حالا کما و بیداری معلق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس