کد خبر 1599276
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی

اوکراین تلاش گسترده‌ای را برای در اختیار گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» به‌کار بسته است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی خبر داده اوکراین در مدت اخیر به تلاش‌های خود برای بهره‌مندی از پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ ریپر افزوده است.

وبگاه پالتیکو روز جمعه و به نقل از منابع آگاه نوشت، درحالی‌که درخواست اوکراین از آمریکا برای ارسال این پهپاد به کی‌یف موضوع تازه‌ای نیست اما آن‌ها در چند ماه اخیر به تلاش‌های خود افزوده‌اند.

اوکراین در فصل تابستان قصد داشت از پهپادهای ام‌کیو-۹ ریپر به‌عنوان بخشی از برنامه‌های نظامی خود به‌منظور کمک به شناسایی اهداف نظامی روسیه در پشت خطوط مقدم استفاده کند.

اوکراین همچنین پیشتر قصد داشت از ام‌کیو-۹ ریپر برای هدف قرار دادن مواضع و همچنین ماموریت‌های شناسایی استفاده کند اما منابع پالتیکو می‌گویند اوکراین اکنون مدعی است تنها قصد دارد از این پهپادها برای عملیات‌های شناسایی استفاده کند.

این رسانه آمریکایی خبر داده آمریکا درباره ارسال این پهادها به اوکراین مردد است چراکه نگران است روس‌ها آن‌ را سرنگون کنند.

پیش از این، شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی خبر داده بود سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 1
    این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی هم تو هپروته ها!! دیگه فقط مونده جیبوتی یا شاخ آفریقا این نوع پهپاد رو ساقط کنن، روس‌ها که براشون آب خوردنه!!! احتمالا از شرکت سازنده پورسانت میگیره، باور کنین خیلی محتمله!!
    • کجو IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      یواش یواش برو دست وصورتت روبشور ازخواب بیدارشدی بعدبیا اراجیف بباف
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 1
    هر کجا آمریکا و غرب پا بذاره اونجا نابود میشه ، اوکراین زمانی جزوی از روسیه بود بعد کشوری مستقل ولی متحد روسیه بود از وقتی که غربیها به بهانه دموکراسی پا توی اوکراین گذاشتن این کشور رو نابود کردن و اوکراین رو تبدیل به منل آزمایشات بیولوژیک و منبع قاچاق کودکان و اعضای بدنشون کردن ، روسیه به هر قیمتی شده باید اوکراین رو ضمیمه خودش بکنه
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 1
      در یمن سوریه عراق
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      ویتنام، افغانستان، لیبی ، صربستان
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اینها پهپادها ریپر که‌ خوراک نیروی یمنی هست روسيه که‌ پدافندی قوی تر داره
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      جوک نگو
  • ژنرال امیر IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    تا الانشم غربیها خیلی مرام گذاشتن که تسلیحات پیشرفتشون رو در اختیار اوکراین گذاشتن با اینکه میدونستن احتمال داره سالم یا لاشه این تجهیزات بیفته دست دار و دسته پوتین جنایتکار،فناری پهپاد ام 9 ریپر پیشرفته و در عرصه پهپادها راهبردی و مشکل گشاست امیدوارم وارد جنگ روس و اوکراین نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس