کد خبر 1581602
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

راهنمای گشت و گذاری در سواحل جنوب ایران

بدون شک یکی از زیباترین سواحل ایران در جنوب ایران و در نوار ساحلی خلیج فارس است. جایی که صدای امواج با چشم‌انداز زیبایی از فیروزه دریا شما را به سمت خود دعوت می‌کند. اگر به دنبال مقاصد جذاب در جنوب ایران با جاذبه‌های ناتمام و همچنین امکانات عالی برای تفریح، اقامت و گشت‌وگذار هستید، جزایر معروف خلیج فارس یعنی کیش و قشم بهترین گزینه هستند. در ادامه با معرفی این جزایر، بهترین زمان سفر و همچنین نحوه برنامه‌ریزی به آن‌ها از خرید بلیط تا رزرو هتل را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین مقاصد برای بازدید از سواحل جنوبی ایران

در بین مقاصد دیدنی در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس، دو جزیره کیش و قشم با وجود جاذبه‌های طبیعی و تفریحی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به‌شمار می‌روند. ضمن اینکه به دلیل داشتن امکانات رفاهی و تفریحی می‌توانید یک سفر جذاب را برای خودتان تدارک ببینید. پس ابتدا هر یک از این جزیره‌ها را معرفی می‌کنیم و راهنمای سفر به آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سفر را از بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس یعنی جزیره قشم شروع می‌کنیم. جزیره دیدنی که هم می‌توانید در سواحل و مناطق بکر آن به گشت‌وگذار بپردازید و هم برای تفریحات هیجان انگیز آبی یا دیدن جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز آن یا رفتن به مراکز خرید و پاساژهای متنوع آن برنامه‌ریزی کنید.

این جزیره دیدنی برای بسیاری از مسافران به‌عنوان یک مقصد محبوب برای خرید شناخته می‌شود چرا که دارای مراکز تجاری لوکس تا بازارهای سنتی زیادی است که اگر فقط با هدف خرید هم به آنجا سفر کنید، دست پر برمی‌گردید. علاوه‌بر مرکز شهر قشم، می‌توانید در منطقه درگهان مجتمع‌های تجاری زیادی را پیدا کنید که برای خرید هر آنچه که می‌خواهید مثل پوشاک، لوازم ورزشی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و غیره مناسب است.

راهنمای گشت و گذاری در سواحل جنوب ایران

در بین جاذبه‌های طبیعی نیز دره ستارگان، غار خربس، تنگه چاهکوه، تنگه چکاویر، جزایر ناز، جزیره هنگام، جنگل‌های حرا، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس‌ها و پارک کروکدیل‌ها را می‌توانید در برنامه سفرتان قرار دهید.

اگر هم اهل تفریحات آبی و غیر آبی هستید حتما باید برای غواصی، جت اسکی، پاراسل، شاتل سواری، بناناسواری، اسکی روی آب، قایق‌سواری، فلای بورد و غیره برنامه‌ریزی کنید.

جزیره زیبای کیش نیز به نگین خلیج فارس معروف است و می‌توانید به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین مقاصد برای تفریحات تمام عیار آبی و غیرآبی روی آن حساب کنید. از جمله جاذبه‌های این جزیره می‌توان به دیدنی‌هایی مثل کشتی یونانی، آکواریوم کیش، شهر زیرزمینی کاریز، قلعه جنی کیش، شهر باستانی حریره، باغ پرندگان، پارک دلفین، اسکله تفریحی کیش، بولینگ مریم، سواحل دیدنی مثل ساحل مارینا پارک، ساحل درختان نارگیل، ساحل مرجان و غیره اشاره کرد.

در کنار آن امکان دوچرخه‌سواری در کنار ساحل یا اجاره موتور و ماشین برای گشت دور جزیره را دارید.

برای تفریحات هیجان انگیز آبی نیز کیش گزینه‌های جذابی دارد. انواع کلوپ‌های دریایی در سواحل مختلف امکان تفریح در این جزیره را برای شما فراهم می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به سواحل خلیج فارس

برای سفر به سواحل جنوب ایران باید در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید علاوه‌بر تفریح به گشت‌وگذار در جزیره بپردازید. مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب مقصد در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی آن است. جنوب ایران از مناطق گرمسیری به‌شمار می‌رود که بهترین زمان سفر به آنجا از اواسط پاییز تا اوایل بهار یعنی فروردین ماه است.

در نتیجه بهترین زمانی که می‌توانید برای گشت‌وگذار به جزایر کیش و قشم انتخاب کنید در فصل‌های سرد است که از هوای معتدل لذت خواهید برد. اما در این زمان انتظار شلوغی‌های جزایر را نیز داشته باشید چرا که این مقاصد انتخاب افراد زیادی برای سفر است و به همین دلیل نیز مسافران زیادی در پاییز و زمستان به کیش و قشم سفر می‌کنند و به تبع آن هزینه سفر یعنی اقامت، بلیط و حتی تفریح نیز افزایش پیدا می‌کند.

اما از نظر قیمت و برای کاهش هزینه‌ها، بهترین زمان سفر در بهار و اول پاییز است که با وجود گرم بودن هوای جزیره‌ها می‌توانید برای تفریحات آبی روی آن حساب کنید. ضمن اینکه امکان رزرو هتل قشم ارزان و اقتصادی را دارید. در جزیره کیش نیز تخفیف‌های زیادی روی هتل‌ها اعمال می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چگونگی خرید بلیط و رزرو هتل برای سفر به خلیج فارس

راهنمای گشت و گذاری در سواحل جنوب ایران

حالا نوبت به مهم‌ترین بخش برنامه‌ریزی سفر یعنی خرید بلیط و رزرو هتل می‌رسد. برای انتخاب روش سفر می‌توانید سفر زمینی یا هوایی را انتخاب کنید. جزیره‌های قشم و کیش هر دو دارای فرودگاه هستند که با خرید بلیط هواپیما می‌توانید در کم‌ترین زمان خود را به جزیره برسانید. در عین حال اگر قصد سفر زمینی را دارید، می‌توانید با قطار یا اتوبوس خود را به بندرعباس رسانده و از طریق شناورها به هر یک از جزیره‌ها بروید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می‌کنید پس از رسیدن به بندرعباس می‌توانید ماشین خود را از طریق لندینگ کرافت به جزیره کیش و قشم ببرید.

پس از انتخاب روش سفر و خرید بلیط نوبت به رزرو هتل می‌رسد. کیش و قشم هر دو تنوع بالایی از هتل‌ها را دارند که امکان سفر با هر بودجه‌ای را به شما می‌دهد. هتل‌های لوکس ۴ و ۵ ستاره تا هتل‌های اقتصادی در جزایر برای اقامت با امکانات و خدمات مختلف وجود دارند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

برای رزرو هتل داخلی بهترین روش جستجو و رزرو آنلاین است. از این طریق فقط کافی‌ست مقصد خود را جستجو کنید تا لیست کاملی از تمامی هتل‌ها به شما نمایش داده شوند. در صورتی که به دنبال گزینه خاصی باشید مثلا بخواهید هتل ارزان کیش نزدیک دریا رزرو کنید یا قصد اقامت در هتل‌های لوکس با ساحل اختصاصی را داشته باشید باید از بخش فیلترها نوع هتل یا بازه قیمتی را انتخاب کنید.

یک مزیت مهم دیگر رزرو آنلاین این است که امکان مشاهده همه هتل‌ها را همراه با عکس، موقعیت مکانی، امکانات و خدمات دارید که بررسی و مقایسه آن‌ها را برای شما ساده‌تر می‌کند.

در نهایت هم می‌توانید تمامی فرآیند رزرو را به‌صورت کاملا آنلاین تکمیل کنید.

با این توصیف برنامه‌ریزی برای سفر از آنچه تصور می‌کنید ساده‌تر است فقط باید نکات و فوت‌وفن سفر از انتخاب مقصد تا خرید بلیط و رزرو هتل را رعایت کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس