کد خبر 1575206
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

امروزه به واسطه بهره‌گیری گسترده افراد از کابینت، کمد، درهای ورودی و منازل و...، استفاده از لولا بسیار رونق پیدا کرده است و در جای جای لوازم منزل، شاهد وجود این وسیله کاربردی هستیم. لولا نوعی یراق بوده که باعث اتصال میان دو قطعه مانند در و بدنه می‌شود.

راهنمای خرید لولای درب چوبی

در واقع وقتی درب کمد یا کابینت را به راحتی باز و بسته می‌کنیم، نتیجه عملکرد درست لولا می باشد؛ بنابراین شناخت انواع لولای درب چوبی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای خرید انواع لولا مثل لولا مخفی که امروزه به دلیل مخفی بودن آن، رواج زیادی پیدا کرده است، خوب است که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

لولا مخفی چیست؟

لولا مخفی وسیله‌ای است که به عنوان پل ارتباطی بین دو قطعه دیگر قرار می‌گیرد و موجب اتصال آنها می‌شود. این نوع لولاها همانطور که از نامشان پیداست، به صورت مخفی قرار می‌گیرند و پس از بستن درب دیده نمی‌شوند.

تمامی درها مانند در جعبه، در ورودی، در اتاق، در کابینت و... با استفاده از یک لولا به بدنه و یا چارچوب وصل می‌شوند. این اتصال باعث می‌شود که درب آنها راحت‌تر باز و بسته شود. این یراق پرکاربرد پس از اینکه بسته می‌شود؛ شبیه دو حرف T هستند که پایه‌هایی کوتاه داشته و از قسمت بالایی به هم متصل‌اند.

ضمناً این پایه‌های کوتاه به صورت توکار در بدنه قطعه کار قرار خواهند گرفت. معمولا زمانی که بخواهند کار جلوه زیباتر و شکیل‌تری داشته باشد، از لولا مخفی استفاده می‌کنند؛ زیرا کمتر از سایر انواع لولا دیده می‌شود. لولا مخفی در سایز ۴/۵، ۶، ۷ و ۹/۵ سانتی متر تولید شده و تحمل بالای وزن آن از ویژگی‌های خوب این محصول می‌باشد. همچنین بهتر است بدانید که کاربرد انواع لولا مانند لولا مخفی، لولا تخت و لولا پروانه با توجه به مدل، جنس، وزن و اندازه ‌می‌توانند متفاوت باشند.

برند چیام انواع و اقسام لولاها را با بهترین کیفیت و متریال اولیه تولید می‌کند. لولا چیام با جنس و قیمت‌های مناسبی که به بازار عرضه می‌شود، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

لولا مخفی استوانه‌ای

این نوع از لولاها ساخت کشور چین است و شامل دو قسمت استوانه‌ای شکل بوده که می‌تواند به صورت ۱۸۰ درجه یا ۹۰ درجه به هم متصل شوند. لولا مخفی استوانه‌ای یک یراق تزیینی و زیبا برای جعبه‌های کوچک، جعبه خودکار و خودنویس یا جعبه جواهرات است.

لولا مخفی استوانه‌ای به صورت توکار در این جعبه‌ها قرار گرفته و به خاطر طراحی خاص آن باعث می‌شود که درب جعبه‌ها به آسانی باز و بسته شوند. این محصول در اندازه‌های مختلف مانند ۲۵ میلیمتر طول و ۴ میلیمتر قطر و یا ۲۸ میلیمتر طول و ۳ میلی‌متر قطر دارد و با کیفیت و جنس عالی تولید می‌شود.

در ضمن اغلب از رنگ طلایی و یا مسی برای ساخت این محصول استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که این نوع از لولاها نمی‌توانند وزن زیاد را تحمل کنند و بیشتر برای اتصال درب‌های سبک و کوچک مورد استفاده واقع می‌شوند.

راهنمای خرید لولای درب چوبی

لولا مخفی درب ضد سرقت

معمولا در اکثر منازل و آپارتمان‌ها برای ایجاد امنیت بیشتر از انواع و اقسام درب‌های سنگین ورودی و یا درب‌های ضد سرقت استفاده می‌شود.

علاوه بر اینکه قفل و کلید به عنوان یک فاکتور مهم در امنیت هستند؛ اما زمانی که لولا از کیفیت خوبی برخوردار باشد و بتواند وزن درب را به خوبی تحمل کند و درون درب به درستی قرار گرفته باشد، در افزایش امنیت درب‌های ورودی و ضد سرقت نقش خود را ایفا می‌کند و سارقین نمی‌توانند از طریق شکستن آنها وارد منازل شوند.

همچنین باز و بسته شدن راحت و بدون صدای درب، جزو مزیت‌هایی است که لولا مخفی درب ضد سرقت باید آن را دارا باشد. لولا مخفی درب ضد سرقت یک قطعه فلزی بوده که از دو قسمت متحرک ساخته می‌شود. این دو قطعه حول یک قطعه ثابت مرکزی می‌چرخند.

در ضمن یک قسمت لولا به چهارچوب درب ضد سرقت و سمت دیگر آن به درب متصل می‌شود و حرکات این قطعات متحرک لولا که در میان چهارچوب و درب قرار دارند، باعث می‌شود که درب ضد سرقت باز و بسته شود. باید بدانید که برخی از لولاها زاویه باز شدن محدودی دارند و بعضی از آنها می‌توانند تا ۳۶۰ درجه بچرخند.

پس هنگام خرید لولا مخفی درب ضد سرقت به این نکته مهم توجه فرمایید. جالب است بدانید از محیط خارجی ساختمان به هیچ وجه نمی‌توان به لولا مخفی درب ضد سرقت دسترسی داشت و این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع لولاهاست. اما وقتی که در باز می‌شود، لولا مخفی برای ساکنین منزل مشخص خواهد شد.

Title: لولا پروانه تاپ یراق

نحوه خرید لولا مخفی

همانطور که گفتیم لولا مخفی یک یراق حساس در درب‌هاست و در ایمنی آنها نقش مهمی را دارد؛ بنابراین سعی کنید که هنگام خرید این وسیله دقت عمل کافی را داشته باشید. برای خرید این محصول شما می‌توانید از دو طریق اقدام نمایید.

در روش اول به صورت حضوری می‌توانید به فروشگاه‌های یراق آلات سطح شهر مراجعه کرده و با مشاهده محصول از نزدیک و پرسش از فروشنده که برای چه نوع دربی لولا مخفی می‌خواهید، گزینه صحیح را انتخاب نمایید؛ زیرا لولا مخفی‌ها در تنوع بالایی تولید می‌شود.

در روش دوم می‌توانید به صورت اینترنتی به سایت‌های معتبر نظیر سایت تاپ یراق مراجعه کرده و محصولات آنها را ببینید. مزیت این روش این است که شما می‌توانید انواع لولاهای موجود در سایت‌ را با یکدیگر از لحاظ ظاهر و قیمتی مقایسه کرده و گزینه‌ای که مناسب با سلیقه و بودجه شماست را انتخاب نمایید.

همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید از کارشناسان متخصص تاپ یراق سوال بپرسید و از آنان در خصوص خرید انواع لولا راهنمایی بخواهید. در آخر توصیه می‌کنیم که حتماً کیفیت محصول را در نظر بگیرید؛ زیرا در این صورت لولا مخفی می‌تواند تا سالیان طولانی برایتان کار کند و فرسوده نشود.

خرید لولا مخفی

برای خرید انواع لولا نظیر لولا پروانه ، لولا تخت و لولا مخفی به صورت اینترنتی، با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین یراق آلات نظیر فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

لولا مخفی جزو محصولات پراستفاده در زندگی روزمره است که به دلیل مخفی بودن آن، شاید خیلی به آن توجه نکرده باشید. شرکت‌های تولیدکننده این محصول سعی می‌کنند آن را با استفاده از مواد مختلف تولید کنند؛ اما معمولاً از جنس استیل هستند.

بد نیست بدانید که برخی از لولاهای مخفی که برای درب‌های سنگین استفاده می‌شوند، می‌توانند تا ۵۰۰ کیلوگرم وزن را نیز تحمل کنند و بعضی از آنها آنقدر کوچک و سبک‌اند که از آنها در جعبه‌های کوچک تزیینی و رنگارنگ استفاده می‌شود و این تنوع بالا سبب شده است که همه افراد بتوانند از آنها بهره بگیرند.

ما در این مطلب در مورد اینکه لولا مخفی چیست، راهنمای خرید لولا مخفی و لولا مخفی درب ضد سرقت و صحبت کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. در پایان از صبر و توجه شما عزیزان کمال تشکر را داریم.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس