امروزه شاهد رونق روز افزون تجارت الکترونیک در سراسر جهان می باشیم. به این ترتیب برای واردات کالا نیاز نیست، حتماً به کشورهای خارجی مراجعه کنیم. علی بابا یکی از معروف ترین سایت هایی که در حوزه مورد بحث فعالیت نموده و در حال حاضر نه تنها در چین، بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا نمایندگی دارد؛ به عبارت دیگر فروشندگان و خریداران زیادی در بستر این سایت فعالیت می کنند.

چگونه بدون واسطه از سایت علی بابا چین کالا وارد کنیم؟

از آنجا که در ایران، همواره برای واردات کالا از سایت های خارجی با محدودیت ها و چالش هایی رو به رو هستیم، تصمیم گرفتیم، در این نوشتار، به چگونگی واردات بدون واسطه کالا از سایت علی بابا چین بپردازیم.

خرید کالا از سایت علی بابا

همان طور که پیشتر توضیح داده شد، سایت علی بابا یکی از مشهورترین سایت های خرید و فروش کالا در عرصه بین المللی است. این سایت، بخش های مختلفی دارد و کالاهای گوناگونی را ارائه می دهد. فروشندگان این سایت را می توان به دو دسته جزئی و عمده تقسیم کرد.

با توجه به آنچه گفته شد، برخلاف بسیاری از سایت های مشابه، علی بابا نه تنها فروش جزئی، بلکه عرضه عمده کالا در سراسر جهان را نیز انجام می دهد. تنوع بالای محصولات و برندها، امکان خرید بدون واسطه از تولیدکننده و قیمت مناسب از مهم ترین مزایای خرید عمده از سایت علی بابا به شمار می روند.

همانند سایر نقاط دنیا، بسیاری از تجار و بازرگانان، تمایل به واردات عمده کالا از طریق سایت علی بابا چین را دارند. بدون شک این روش، راحت تر و مقرون به صرفه تر از مراجعه حضوری به کشور چین است؛ اما با توجه به تحریم بانکی و چالش های پیش روی خرید از سایت های خارجی، چگونه می توان از علی بابا چین کالا وارد کرد؟ در بخش بعد به این سوال پاسخ می دهیم.

چگونه بدون واسطه از سایت علی بابا چین کالا وارد کنیم؟

نحوه واردات کالا از سایت علی بابا چین

در حالت عادی، برای خرید یا واردات کالا از سایت علی بابا چین، کافی است، پس از ثبت نام در سایت، محصول مد نظر را جستجو کرده و با فروشنده وارد مذاکره شوید. بعد از اطمینان از کیفیت کالا و اعتبار فروشنده، می‌توان مبلغ مد نظر را پرداخت نمود و منتظر ماند، تا محصولات به دست ما برسند؛ اما روال خرید از علی بابا همیشه به این سادگی نیست.

سوای از محدودیت هایی که در ایران با آنها مواجه هستیم، موضوع بررسی اعتبار فروشنده و اصالت کالا، به نوبه خود چالش برانگیز است؛ به همین دلیل توصیه می کنیم، اگر قصد واردات کالا از سایت علی بابا چین را دارید، با مراحل زیر آشنا شوید.

انتخاب یک شرکت معتبر خدمات ترخیص کالا از گمرک

با توجه به مشکلاتی که در فرآیند خرید از علی بابا در ایران وجود دارد، برای واردات کالا از این سایت، باید از یک مرکز معتبر که نقش واسطه را بازی می کند، کمک بگیرید؛ البته در صورت انتخاب بازرگانی صباغی زاده، شما در واقع، ترخیص کالا از چین را به صورت بدون واسطه انجام داده اید.

انتخاب روش خرید

به طور کلی سه روش برای خرید کالا از سایت علی بابا وجود دارد. در گام اول باید از طریق دسته بندی موجود در سایت یا سرچ، کالا یا کالاهای مد نظر خود را پیدا کنید. سپس می توانید، لینک و اطلاعات مورد نیاز را برای بازرگانی صباغی زاده ارسال کنید و ادامه کار را (از بررسی اعتبار فروشنده گرفته تا بررسی کالا، حمل و نقل، ترخیص و ...) به این شرکت بسپارید.

روش دیگر خرید از علی بابا به این صورت است که شما در سایت ثبت نام کرده، کالای مورد نظر خود را یافته و تا مرحله دریافت پیش فاکتور پیش می روید. حال می توانید، این پیش فاکتور را در اختیار شرکت مذکور قرار دهید، تا کار واردات و ترخیص کالا را برایتان انجام دهد.

علاوه بر آنچه در بالا بیان شد، شما می توانید، از صفر تا صد واردات کالا از علی بابا چین را به بازرگانی صباغی زاده بسپارید. در این صورت باید مشخصات کالا را به صورت کامل و دقیق ارائه دهید، تا شرکت، کار سرچ و بررسی کالا، همچنین ترخیص و ارسال را بر عهده بگیرد.

تأیید کیفیت کالا و اعتبار فروشنده

در مواردی که نیاز به ارسال و بررسی کالای نمونه هست، شرکت ترخیص کالا، این کار را نیز برای شما انجام می دهد؛ اما گاهی اوقات، پس از بررسی اعتبار فروشنده، کار بررسی کالا به واسطه ارسال عکس محصول انجام می گیرد و در نهایت این شما هستید که باید به واسطه اطلاعاتی که درباره کالای مد نظر خود دارید، با بررسی عکس ها، کیفیت کالا را برای واردات، تأیید کنید.

انتخاب روش حمل و نقل

از آنجا که حمل و نقل، بخش مهمی از فرآیند واردات کالا به شمار می رود و هزینه قابل توجهی نیز دارد، روش آن باید توسط خریدار تعیین شود.

به طور کلی کالاها را می توان از راه های آبی یا هوایی به کشور وارد کرد. ارسال هوایی معمولی، بسته به نوع کالا و قوانین ترخیص آن بین 3 تا 6 هفته طول می کشد، اما مدت زمان ارسال کالا با سرویس اکپرس هوایی، تقریباً بین 3 تا 7 روز است. حمل و نقل از طریق دریا نیز حدود 2 تا 3 ماه طول می کشد؛ البته این اعداد قطعی نیستند.

لازم به توضیح است که حمل و نقل دریایی کالا با کشتی، مقرون به صرفه ترین روش از نظر هزینه به شمار می رود؛ اما با توجه به زمان طولانی ارسال، برخی افراد سرویس هوایی عادی را ترجیح می دهند. در این میان روش اکسپرس هوایی، بسیار سریع است؛ اما در مقایسه با سایر روش ها، پرهزینه می باشد.

ترخیص کالا از گمرک و تحویل به خریدار

این مرحله، مهم ترین بخش فرآیند واردات کالا از علی بابا چین است و به نوبه خود مراحل گوناگونی را شامل می شود. اخذ مجوز برای واردات کالا، بررسی و اظهار کالا در گمرک، پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از جمله این مراحل محسوب می گردند.

یکی از روش های واردات بدون واسطه از سایت علی بابا چین این است که ابتدا کالاها در کشور امارات ترخیص شده و سپس به ایران ارسال گردند. بسته به شرایط، بازرگانی صباغی زاده این کار را برای شما انجام دهد؛ اما روش های دیگری نیز هست که از جمله آنها می توان به ترخیص کالا در بندرعباس اشاره کرد؛ همچنین در صورت تمایل خریدار، امکان ترخیص کالا در تهران نیز وجود دارد. طبیعتاً هزینه هر کدام از این روش ها متفاوت است.

چگونه بدون واسطه از سایت علی بابا چین کالا وارد کنیم؟

بهترین شرکت ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک قوانین خاصی دارد و معمولاً محصولات تجاری، طی مدت زمان طولانی تری ترخیص می شوند؛ علاوه بر این برخی کالاها، مشمول ترخیص تخصصی می گردند. در مورد این مسائل، همچنین هزینه‌ ها و عوارض گمرکی، نگران نباشید. شرکت بازرگانی صباغی زاده با اطلاع از مقررات موجود و با استفاده از روش های کاملاً قانونی، امکان ترخیص برخی کالاها بدون نیاز به پرداخت عوارض گمرکی را فراهم می کنند.

شایان ذکر است که بازرگانی صباغی زاده، بیش از 60 سال سابقه فعالیت در زمینه ترخیص، واردات و صادرات کالا دارد؛ از این رو بهترین روش برای واردات کالا از سایت علی بابا، کمک گرفتن از کارشناسان متخصص و مجرب این شرکت است.


این محتوا تبلیغاتی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس