کد خبر 1574662
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

چکیده : فرش دستباف مدرن، با درهم آمیختن طرح‌ها و رنگ‌های سنتی و مدرن، به عنصری جذاب در دکوراسیون امروزی تبدیل شده است. این نوع فرش، با زیبایی و ظرافت منحصر به فرد خود، می‌تواند به فضای خانه شما روحی تازه ببخشد و حس اصالت ایرانی را زنده کند. در این مقاله، به بررسی انواع فرش دستباف مدرن، نکات انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون مدرن و معرفی یک مرجع معتبر برای خرید فرش دستباف می‌پردازیم.

در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی فرش دستباف مدرن (فرش دستباف با نقشه مدرن ) بپردازیم و انواع آن را بررسی کنیم . سپس فاکتورهای لازم برای خرید فرش دستباف مدرن را بر شماریم .

دکوراسیون داخلی منزل با فرش ایرانی

دکوراسیون منزل به سبک ایرانی برگرفته از ریشه تاریخی و فرهنگی مردمان اصیل ایران زمین است که عنصر اصلی آن فرش دستباف می باشد . بنابراین انتخاب فرش دستباف مناسب برای منزل گامی مهم در جهت طراحی داخلی است.

فرش مدرن ماشینی یا دستباف

با ورود به دنیای مدرن، سبک زندگی امروزی نیز تغییر زیادی پیدا کرده است که این تغییر در خصوص دکوراسیون داخلی منازل هم صدق می کند. دکوراسیون خانه های امروزی به سمت سادگی و مینیمالیست پیش می رود؛ که در آن دکوراسیون استفاده از المان های شلوغ و رنگ های تند جایی ندارد و بلعکس از حداقل مولفه ها استفاده می شود. زمانی که صحبت از فرش مدرن می شود، معمولا فرش های ماشینی با الگوهای ساده یا موکت ها در ذهنمان نقش می بندد. زیرا در فرش دستباف سنتی استفاده از طرح و نقشه های ساده زیاد متداول نیست. اما ، امروزه فرش دستباف مدرن (نقشه مدرن) محبوبیت زیادی خصوصا بین نسل جوان پیدا کرده است . فرش مدرن دستباف فرشی است که نقشه آن بر خلاف نقشه سنتی (که اغلب لچک ترنج است) خلوت و پراکنده می باشد.

دکوراسیون داخلی منزل با فرش دستباف مدرن

انواع فرش دستباف مدرن

فرش دستباف مدرن را بر اساس تنوع نقشه فرش به دو دسته نقشه های متقارن و نقشه های پراکنده تقسیم می کنیم.

۱- نقشه های متقارن

نقشه های متقارن ابتدا روی کاغذ ترسیم شده سپس روی دار قالی ترسیم و پیاده سازی می شود . این نقشه ها معمولا تقارن عمودی به نسبت یک دوم و یک چهارم دارند.در نقشه فرش دستباف مدرن ، نقشه فرش بختیاری با خطوط شکسته و تقارن عمودی از شهرت زیادی برخوردار است . در میان نقشه های فرش بختیاری نیز، طرح های خشتی ،ترنجی (لچک و ترنج)،سرو و کاج قابی سماوری (حقه‌ای)، گل مینا (گل اشرافی)، گلدانی شرابه (گل پتو، گلدانی خمره‌ای) و گلدانی درختی محبوبیت زیادی دارد.

۲-نقشه های پراکنده

در این نقشه ها بداهه بافی (قالی بافی بدون نقشه) رایج است. پراکندگی مولفه ها مهم ترین ویژگی این نقشه ها است. نقشه های فرش طرح افشان، ریز ماهی و نقشه شکارگاه معروف ترین نقشه های پراکنده می باشد. فرش قشقایی یکی از اصیل ترین و مشهور ترین فرش های دستباف مدرن است که معمولا از نقشه های پراکنده استفاده می کند.

بر خلاف بسیاری از انواع فرش دستباف ایرانی که در طول سالیان و شاید قرن ها از همان نقشه های سنتی ایرانی استفاده می کند ، فرش قشقایی با تلفیق نقشه شهری و روستایی ، نوآوری و تنوع را به نقشه های پیشین خود اضافه کرده است و به یک فرش دستباف مدرن تمام عیار تبدیل شده است . فرش قشقایی در عین حفظ اصالت با طرح ها و هایلایت های مدرن آمیخته شده است و با دکوراسیون مدرن امروزی هماهنگ می باشد. فرش قشقایی هم برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک و هم دکوراسیون مدرن و اسپرت نقشه های جدید بسیاری دارد که این هماهنگی آن را از بسیاری از فرش های دستباف متمایز کرده است .

تناسب دکوراسیون مدرن با فرش دستباف

طراحی دکوراسیون منزل با استفاده از فرش دستباف، فرصتی خوب برای خلق یک فضای منحصر به فرد آمیخته با اصالت ایرانی است. برا خلق چنین فضایی لازم است پارامترهای زیر را در نظر داشته باشیم:

۱. انتخاب رنگ‌ها: با توجه به سبک دکوراسیون ، رنگ‌های مناسب برای فرش دستباف را انتخاب کنید.

برای دکوراسیون کلاسیک بهره گیری از طرح های آنتیک و المان های سنتی در مبلمان، تابلو ها و رنگ‌های تند و نیمه تیره در فرش دستباف مرسوم می باشد . فرش قرمز لاکی نیز یکی از مرسوم ترین نوع فرش دستباف در این دکوراسیون است .

دکوراسیون مدرن ایرانی با تلفیق مولفه های ایرانی و طراحی‌های جدید به وجود می‌آید. در این دکوراسیون می‌توان از فرش های دستباف با رنگ‌های طبیعی و خنثی نظیر قهوه‌ای، کرم، طوسی و بنفش استفاده کرد.

۲. فضا و چیدمان: با توجه به اندازه فضای منزل طراحی دکوراسیون و چیدمان ‌وسایل انجام می گیرد برای مثال برای متراژهای کوچک استفاده از فرش دستباف با طرح شلوغ و رنگ های تیره مناسب نمی باشد . چرا که در این صورت فضای داخلی کوچک تر به نظر می رسد.

دکوراسیون داخلی منزل با فرش دستباف مدرن

۳. تناسب فرش با سایر عناصر دکوراسیون:

در دکوراسیون داخلی علاوه بر فرش دستباف باید به هماهنگی باقی المان ها نیز توجه داشت. برای مثال تنالیته رنگ پرده ، مبلمان و فرش بهتر است با هماهنگ یا متضاد باشد.

در دکوراسیون کلاسیک و وینتیج بهتر است از فرش های دستباف با طرح سنتی، و مبلمان باریک استفاده شود. استفاده از مولفه های سنگی و چوبی جلوه زیبایی به این نوع فضا می بخشد.

قطعا با رعایت این نکات ، می‌توان فرش دستباف را به عنوان یک عنصر کلیدی در طراحی دکوراسیون منزل استفاده کرد.

از کجا فرش دستباف مدرن بخریم؟

در صورتی که فرش مورد نظر خود را از تولید کننده بخرید ، واسطه های خرید فرش حذف شده است که این به معنی کم شدن قیمت تمام شده نهایی است . علاوه بر این فرش ها ارگانیک با کیفیت اصلی به مشتریان عزیز عرضه می شود .

گروه فرش دستباف هنر پارسه ، با بیش از یک قرن سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع فرش عشایری و روستایی از بافنده اصلی است.

نشانی: تهران، بزرگراه شهید ستاری، اکباتان، مجتمع مگامال، طبقه دوم، واحد ۲۰۵

آدرس سایت: www.Parseh-Carpet.com

شماره تماس مجموعه: 02144634834
شماره همراه مدیریت: 09121148980

دکوراسیون داخلی منزل با فرش دستباف مدرن

گروه فرش هنر پارسه ، مکانی مطمئن برای خرید فرش دستباف از بافنده


این خبر تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس