نقشه میدانی الرقه.png

نیروهای دموکراتیک کرد در یک سال گذشته توانستند ۱۱۷ شهرک، روستا، ارتفاع، مزرعه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی و به کنترل خود درآورند.

سرویس جهان مشرق - نیروهای دموکراتیک کرد به چند کیلومتری شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش رسیده اند؟ این سوالی است که در روزهای اخیر به صورت مداوم از سوی مخاطبان مطرح شده است.

در ابتدا باید توضیح داد، عملیات نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی برای پاکسازی شهر رقه به صورت جدی از نوامبر سال ۲۰۱۶ آغاز شده و در سه مرحله نخست عملیات، تاکنون مساحتی نزدیک به ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از وجود عناصر تروریستی پاکسازی و به تصرف نیروهای کرد درآمده است.

نیروهای دموکراتیک کرد در یک سال گذشته همچنین توانستند ۱۱۷ شهرک، روستا، ارتفاع، مزرعه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی و به کنترل خود درآورند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، مرحله چهارم عملیات نیروهای دموکراتیک کرد از دو هفته قبل شروع شده و عناصر تروریستی داعش با ایجاد چند کمربند امنیتی درصدد هستند از ورود نیروهای کرد به شهر رقه جلوگیری کنند.

با احتساب پیشروی های روز گذشته، فاصله نیروهای کرد با شهر رقه از محور شمال شرقی به ۲۷۰۰ متر رسیده است.

گروه تروریستی داعش به شدت از این محور احساس نگرانی می کند و در صورت پاکسازی لشکر ۱۷، نیروهای کرد از محور شمال شرق وارد شهر رقه می شوند.

نیروهای دموکراتیک کرد در محور شمالی و غربی نیز موفق به پیشروی های چشمگیر شده اند؛ فاصله نیروهای کرد با شهر رقه از محور شمالی ۵ کیلومتر و از محور غربی ۱۱ کیلومتر است.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در محورهای شرق، شمال و غرب فقط لشکر ۱۷ و مناطق الاسد، عمرمی ابن درویش، حطین، عدانیه، قحطانیه، یعرب، خاتونیه در اشغال عناصر تروریستی داعش است و در صورت پاکسازی این مناطق، نیروهای کرد از سه محور به دروازه های شهر رقه خواهند رسید.

آخرین تحولات میدانی حومه شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش

نیروهای دموکراتیک کرد از روز گذشته عملیات جدیدی را با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی در محور شرقی آغاز کردند و در همان ابتدا توانستند روستاهای « بیر احمد، کدیران و حمره ناصره» را به طور کامل تصرف کنند و خود را به یک کیلومتری سد « الحریه» ( بعث) برسانند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در مقابل گروه تروریستی داعش برای عقب راندن نیروهای کرد حملاتی را با چند خودروی انتحاری در روستاهای « سلحبیه و جیا» ترتیب داد اما نیروهای کرد توانستند خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده منهدم کنند.
 
در این گزارش به پاکسازی ۱۱۷ شهر، روستا و مزرعه اشاره شد؛ مهم ترین مناطق آزاد شده به شرح ذیل است:

« قادریه، غابیه، مصعات، جب القداره، الشاطر، صایکول، رحابیه، علاج، مرداس، جلیب،ام تلیل، ابو شحن، مغار، مستریحه، المغیره، شیخ جدی، دبشیه، البسیه، شتحه، سویدان، حوران،دروبیه، ابوسوسه، مشرفه، حرمله، الهادی، جب الشعیر، صفیان، عکوش،اعیوج،عطشانه،ابوجدی، البری، بغیلان، بئرشلال، تل قلیب، ابوشامات، دخان، خزوم، ابوصخره، الغضبان،الطرفه،محمودلی، طارق، بئرسانا، جعبرغربی، جعبرشرقی، سویده صغیر، سویده کبیر، سهل خشب، کدیران، مزرعه یمامه، سلحبیه، مزرعه الاندولس، صفصافه، العباد، عاید کبیر، فرودگاه الطبقه، شهر طبقه، جمیم، ابوهریره، ابوعاصی، فایض، مزرعه الانصار، رافقه، رویان، مزرعه الرشید، الجرن الاسود، مزرعه خربه خان، العلو، الزاهره، دحلان، سویلم، مزرعه الجلاء،حزیمه، حتاش، جرو، خلوهعبید، الرحیات، الاقطان، تل السد، ابوالحصن، دخان و شنینه »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    داعش اگر یک شهر بزرگ در عراق و سوریه نداشته باشد از یک قدرت شهربگیر به راهزنان پاپتی تبدیل می شود امروز رقه پایتختشان در خطر سقوطه اما در ناحیه بعاج غرب موصل بشدت در حال جنگن و با ده ها انتحاری انغماسی جلوی مقاومت ایستادند در مسکنه شرق حلب هم همین طور ، در شرق حمص باز در حالت تهاجم دفاعن یعنی رقه سقوط کند این مناطق دیگر بدردشون نمی خوره قضیه روشنه داعش با اندک مقاومتی با دستور آمریکا رقه را تحویل کردها خواهد داد تا دیرالزور را مورد شدیدترین تهاجم ها قرار بده از طرف مقابل دیگر نیروهای تحت امر آمریکا از تنف بشدت و سریع پیشروی کردند تا ارتباط مقاومت عراق و سوریه قطع و دیرالزور 2 تیکه شده تنها بماند ، الان موضوع زمانه که آیا مقاومت عراق می تواند به موقع خود را به دیرالزور برساند ؟ مقاومت سوریه می تواند به موقع راه حلی برای تقابل با جنگنده های آمریکایی پیدا کرده و به تنف برسد ؟ یا به موقع به دیرالزور برسد ؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      94 14
      عزیز دلم کردهای سوریه تا حالا نزدیک به 30 هزار قربانی داده اند اینکه می فرمایید رقه را تحویل کردها بدهد!!!! 30 هزار قربانی می خواست ؟؟؟ یا مثل ترکیه عزیزت شهرهای خالی رو اشغال کردن میشه همکاری با داعش؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      4 4
      توهمات یک بوزگوردی
  • آتاترک IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    30 16
    درود بر کردها
  • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    8 3
    من کرد نیستم،اینکه بگوییم داعش مناطق را به راحتی به کردها می دهد،بسیار کم لطفی کردهایم.در مناطقی بشدت دفاع کرده اند.سایت مشرق کمی دقت کند .
  • ايراني IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    14 3
    جرا وقتي كردها شهري رو تصرف ميكنند ميكيد با داعش توافق كرده ولي تركيه و سوريه و حشدالشعبي با مبارزه و زور اسلحه شماها واقعا يانميخواييد قبول كنيد كه كردها وزنه اي هستند در معادلات يا كردها رو خوب نشناختيد يا واقعا تو توهم هستيد همه دنيا قبول داره كه كردها جنكاورترين هستند تو دنيا با كمترين اسلحه و مهمات بيشترين ضربه رو به داعش زده
  • ايراني IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    0 0
    خواهشن نظرم رو انتشار كنيد جند بار هستش نظر ميدم انتشار نميديد
  • ايراني IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    4 0
    مرك بر تركيه مرك بر داعش مرك بر هر جي تندروي خشك مغز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس